Tegeződés

Mosolygok saját esendőségemen:).
Hogy a blogvilágban magázódom,s megjártam az elmúlt pár hónapban az ügy hosszú szinuszgörbéjét. Elsőre számomra természetes volt- hiszen kihez szólok, fogalmam nincs, életfoszlányok, gondolatok, jó esetben  néhány keveset sejtetető fénykép vagy művészi fotó...ebből következtetek, és elképzelek magamnak író alanyokat. Akiket tisztelettel aziránt , amit írnak, vagy tesznek, és arról írnak, magázok:) Aztán második belegondoláskor elég zsenáns ezzel a dologgal kitűnni, olvasva, hogy régi bloggerek-barátok-ismerősök milyen bensőséges beszélgető viszonyban vannak...Itt vagyok a görbe alsó részében. Akkor valahogyan ki kell innen jutni. Jön a mentőöv, és van, hogy felkérést kapok- Ne már:) Oké, elfogadom, és ezt a játékot március óta sokszor eljátsztuk    ( volt, hogy magam merészkedtem, és egyenesen tegeződve kezdtem, kivétel erősíti a szabályt alapon.) ...A játék nem ért véget, de borzasztóan remélem, nem erről leszek híres:))

Azt hiszem, valami bajom van ezzel a dologgal.

Visszagondolok, és a hideg ráz, amikor eszembe jut, kik kértek fel tegezésre, hogyan fogadtam el, vagy utasítottam vissza...

Számomra a tegeződés azt jelenti, valakit közel engedek magamhoz. Bár borzalmasan introvertált vagyok, ha tegeződöm, többet kiadok magamból. Mert bízom abban, akinek átadom.Megtisztelem azzal, hogy magánzónámat lecsökkentem(egy kicsit). A magázódás az tisztelet, másfajta. Olyan, ami egy funkcióhoz jár, olyan, ami az ember önbizalmát erősíti. Én nem sajnálom ezt a dolgot senkitől. És azoknak , akikről úgy érzem, szükségük van ilyenfajta megerősítésre, meg is adom.( Most a való életemre, mindennapjaimra gondolok.)

Aki személyesen ismer, tudja, helyzetem nem engedi , hogy mindenkivel tegező viszonyban legyek. Él még a protokoll. Én pedig megszoktam.

Szóval, blogvilág-jó világ, jöhet a tegeződés:)

De mi a csodát csináljak, amikor kedves ismerősöm, munkatársam, gyülekezeti tagunk,  nálam 10 évvel idősebb édesanya stb, azt mondja: Tiszteletes asszony, ideje tegeződnünk...
Megtisztel vele, és képzelem, hogy régen készül a dologra, de kedves ..., hogy legyen a protokollal? :)

(Na jó, nem drámai a helyzet, nem kell azt gondolni, csak úgy egy apropó nyomán kiírtam magamból, s ha netán valaki az erdélyi falu szokásrendjéről írna, még fel is használhatja, a forrás megjelölésével:)) )

Sziasztok:)

Megjegyzések

  1. Nagyon jó, hogy ezt a témát felvetetted Júlia. Annyira átérzem a dilemmádat. A valóságban én is nagyon nehezen tegeződöm össze: a protokoll, a tisztelet, no meg a távolságtartás miatt, ahogy Te is írod.
    Itt a blogvilágban tapasztaltam meg az általános tegeződést. Először meglepett, de...tetszik. Rájöttem, hogy tegezve is lehet tisztelni valakit. Engem a tegeződés segít: oldódni, nyitottabbá válni, ami nem titkolt célom.
    Persze, nem vagyunk egyformák.
    Szerintem, Te nagyon jól oldottad meg a helyzetet: se tegeződve, se magázódva beköszönsz és a válaszból eldől, hogyan legyen tovább a kommunikáció :)

    VálaszTörlés
  2. Alapvetően én is inkább magázódni szeretek. A férjem mindig kuncog is, mert ő egyből le tud tegeződni bárkivel, sokkal nyitottabb, mint én. Én még a rendkívül zsenge korú szerelőt is magáztam ma.
    A blogvilág tényleg érdekes, de talán könnyebb itt tegeződve kommunikálni. És egyetértek Katicivel, hogy tegeződve is ki tudjuk mutatni egymás felé a tiszteletünket. Mert olyan gazdag ez a nyelv, csak tudni kell forgatni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez náluk is abszolút így van, férjem sokkal jobban kezeli a dolgokat.( Szervusz, Á. bátyám..., ezzel meg van oldva.)
      És valóban, nem jelent a tegeződés tiszteletlenséget(van ilyen szó?..:) ), sőt, annál inkább személyesebb kapcsolatot, oda-vissza irányba.

      Törlés
  3. Szia! Mi már túl vagyunk a tegeződés elkezdésén.:-) Úgy gondolom, az egy körbe tartozók tegeződni szoktak, van valami ami összeköti őket, jelen esetben a blogvilág.Nem jelent automatikus tegeződést bizonyára ez sem, de a blogosok tegeződni szoktak, mint élményeket, gondokat megélő, megosztó kollégák, ha közelebbi kapcsolat alakul ki, akkor barátfélék. Szó sincs tiszteletlenségről, egyfajta szokás egy táguló, mégis szűk körön belül.
    Én el tudtam rögtön fogadni, de megértem, ha valakinek hosszabb idő kell.

    VálaszTörlés
  4. A tegezés-magázás témában nem mindig egyszerű eligazodni, érdekel mások véleménye is. Ezért szerkesztettem ezt a kérdőívet: https://docs.google.com/forms/d/1PBeCnjTCCoGiwrfQ2gyKHaC0WYLA2sqO6tQs57m8mk0/viewform

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések