Ami az iskolakezdést illeti,

sokrétű volt, sokféleképpen érintett, s bár kaptunk még egy hetet az alaposabb felkészülésre ( :) be jól jött az extra vakáció), s  végre akkor kezdődött meg az új tanév, amikor mások szerte a nagyvilágban már vakációzni készülnek, mert  a kezdés óta talán el is fáradtak- beéri országunk a világ jelenlegi fejlettségi fokát is, csakhogy addig a világ már rég odébb, előrébb lesz-, szóval olyan sokrétűen érintett a tanévnyitás, hogy hiába is kérdezte anyu,  sírtam-e az ünnepségen, nemleges volt válaszom: nem engedtem meg ezt a luxust magamnak, mármint, hogy megkönnyezzem Anna első becsengetését, gondjaim ide-oda szálltak, bár mindig nála kötöttek ki, s lassan éjfél van, eltelt már az első délután is az idejében el kell készülni, feküdni kell, mert reggel korán kelünk jegyében.

Közben beborítottam a füzeteket,  tankönyveket, munkafüzeteket, üzenőt, s azon gondolkodtam, hogy ha mindezeket viszi, akkor csak az vigasztal: nem kell messzire mennie- elég nehéz lesz a táska. És akkor mindezekkel elkészülve maradt a címkék elhelyezése- zöld kittis, szemüveges kittis...minden tantárgynak másféle, hogy felismerhesse majd könnyebben...itt törött el a mécses. Kipityiregtem magamból az örömöt, mert én nagyon örülök, hogy Anna elsős, nem is félek attól, hogy nehéz lesz, és büszke vagyok rá...nagyon.

Ennyit a személyes részről.

Szakmailag nézve, jól sikerült az  évnyitás.

A tegnapi istentiszteleten, bár egy órával korábban kezdtünk, sokan részt vettek, ott volt a vezetőség
( egy személyben:)), pedagógusok, kisegítő személyzet- mondjuk, én az idegenből ingázókat meg is értettem, hogy nem jöttek el, ...bár megtehették volna-, a gyerekekkel énekeltünk, és megvan minden gyermek és ifjúsági program időpontja is, szombaton kezdünk.








Az iskolai ünnepség ...rendben volt: az oviban vártam  a gyermekeket, 17ből 15 el is jött- azt hiszem, hozzá kell szoknunk, hogy kettő kicsit kilóg majd a sorból- , ők megkapták a kis levelet, amin csupa szép dolgok voltak- öröm, jókedv, barátság, szeretet, békesség..stb-, és  a szülőkkel együtt hoztuk őket végig a falun az iskolába. Számomra kicsit fura ez az egész, hiszen én nyáron elbúcsúztam tőlük, de ezt a szokást örököltük, ennek teszünk eleget. Az udvaron elhangzott beszédek nem voltak hosszasak, ennél fogva unalmasak sem- két lelkész, az igazgató, aligazgató, rendőr, és én (haha)...ki lehetett bírni:). Daloltunk a nagyoknak, a román elsősöknek is gazdái lettünk, ők óvónéni hiányában hozzánk csatlakoztak,ad hoc konferáltam őket ( ezt nem szeretem), ők ketten verset is mondtak. Hát nem felemelő: mégiscsak mi 17 elsőst, és 11 előkészítőst, ők meg 3 elsőst adtak az iskolának:) Aztán becsengettek, és mindenkit várt az osztályterem...







Virág nem volt a padokon, pedig az igazgató megígérte , hogy lesz....( Anna régi pajtásától, aki másodikos, kapott egy szál szegfűt, ez egy kicsit javított a helyzeten). De szépen rendben van a terem, tankönyv is jutott majdnem mindenkinek :), és a tanító néni is nagyon kedves volt. Szava alig hallszott a nyitott ablak miatt, a gyerekeké még annyira sem...de hát ilyenkor mindenki meglepődik, holnaptól biztosan erőteljesebb lesz a hang( vagy becsukják az ablakot).






Aztán volt egy harmadik évnyitó,  a zeneiskolában. Délután. Ott nem volt semmi felhajtás, himnusz meg ilyen cécó. Felolvasták a gyerekek nevét meg azt, ki melyik tanárral tanul majd, és mehettünk órarendet egyeztetni. Ennek értelmében Anna hétfőn , kedden és csütörtökön muzsikál. Mehetünk reggel egyeztetni a tanító nénivel , szépen kérni, igazítson az órarenden, különben félbe kell vágni a gyermeket:)Ebben az egészben az volt a legjobb, hogy tanárnéni nagyon kedvesen fogadta Annát, és az udvaron nagyon sok ismerőssel találkoztunk, jól esik mosolygós arcokkal szembenézni:)

Na jó, na, bevallom, cukrászdában is voltunk...
És hazaérve kicsit, de csak kicsit...átrendeztem a tanulószobát :)

És hol van itt a sokrétűség, ami a kezdést jellemezte? Anna iskolás lett, át kellett adnom két osztálynyi gyermeket az iskolának szépen, művelten, Rebekának a napközis csomagja délután még különböző szekrényekben várakozott( mostanra rendben van), és  reggel( REGGEL, AZ MOST VAN:) ), kiscsoportosokat fogadok....átgondoltam százszor, hogy hogyan...de hogyan sikerül? Lesz itt sírás, fogcsikorgatás...


Látom én is, hogy összekevertem a magánszférát a szakmai érdekeltséggel :), ez most így egybevágott, ...pillanatra azt hittem, külön fogom választani ezentúl, hogy akit esetleg tényleg a szakmai rész érdekel, az gyorsan informálódjon..de hiába gondoltam erre- az én szakmai teljesítményem ,azt hiszem ,mindig ilyen személyes töltetű lesz...csak így tudom:) Módszertani szakkönyveket amúgy sem innen írnak majd:))

Megjegyzések

  1. Szép és mozgalmas napod volt!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen..kicsit le is vagyok ragadva, valahogyan napirendre kellene az ovis dolgokkal is:)

      Törlés
  2. Én örülök,hogy nem választottad külön a szakmai és magán részt.Hiszen egy az élet....
    Gyönyörű a lánykátok!!!!!
    Nem semmi az évkezdés: emlékszem még jó,bár régen volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Azon gondolkodom, vajon ez hány az egyben?...És vajon tudok-e mindenikre kellőképpen figyelni?...na, ezen a ponton szoktam elkeseredni...mert biztosan nem.

      Törlés
  3. Szépek a lányaitok, jó volt olvasni! Annak idején én is a blogomba hoztam a munkahelyi fotókat, amiket én fotóztam, de odavalók voltak. Egyszerűen közzé akartam tenni azokat, amik olyanok voltak. Aztán megmérgelődtem, s egy ismeretlen hölgy segítségével (máig sem találkoztunk)készült egy munkahelyi blog a gyerekekről, gyerekeknek. S még egy, téged olvasva fiamék első gyülekezete, s az ottani élet jut eszembe...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Régi vágyam az ovisblog...dehát arra elköteleznem magam...nem tudom, nem menne.
      Hol volt az az első gyülekezet?

      Törlés
  4. Sok sikert Annának a tanévhez! Egészen biztosan remekelni fog!
    Neked pedig kreatív ötleteket továbbra is! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, tapasztalt elsős anyuka:)remélem, megálljuk helyünket.
      És igyekszem...de az út olyan hosszú- kigondolom, elkészítem, lefényképezem, beszerkesztem...valahol félúton elakadok:)

      Törlés
  5. Szerintem ez így volt teljes, hogy nem választottad szét. :) Sok-sok örömteli pillanatot kívánok Nektek szakmailag is, és a magánéletben is erre a tanévre. :)
    A tanterem nagyon szép. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük.
      Az utóbbihoz pedig: valóban tágas, fényes, rendezett terem, minden új benne. Ez itt, faluhelyen, de egyáltalán ebben az országban, ahol minden omlik össze, valóban nagy dolog.és mivel az osztály összetétele, a tanítónéni és az intézmény felszereltsége egyaránt ígéretes, ezért döntöttünk úgy, hogy itt kezdünk iskolát.( Bár nagyon dívik a városra való ingázás.)

      Törlés
  6. Nagy mérföldkő ez:) Sok sikert, örömöt Annának és neked is ehhez az új élethelyzethez!:)

    VálaszTörlés
  7. Jajjj...Anna iskolában!!!! De jó látni a képeket!!!! Csak most szabadultam be hozzád és olyan jó, hogy ezeket a képeket megörökítetted! Remélem sok jóban lesz Annácskának része és szeretni fogja a tanárnénit, mert olyan kedves az arca és látom fiatal. Tényleg nagyon szép az osztálytermük egyébként a padok azok csak akkorra lettek félkörívbe rendezve, mert így olyan érdekes?!
    Írtad az ovis blogot..., hogy neked nem menne. Hát, az biztos, hogy 1 blog egy zsák a válladra, 2 blog pedig két zsák terhet jelent... Most, hogy már megy a sulis blogunk én mégis örülök! Az elején nagyon sok időm elment rá, amíg formázgattam, alakítgattam...ez nem tetszett az nem tetszett...nem is volt időm a szememtükrére sem és rátok sem..., de jó látni, hogy egy-két szülő kedvet érez és foglalkozik a bloggal. így azért könnyebb és nem egyedül teszem. Mindenesetre meggondolandó, mert minden úgy működik szépen, ha gondozva van"""
    Minden jót Júlia! Aztán várom a történéseket, hogy éli Anna a sulit meg! Puszi

    VálaszTörlés
  8. Kedves Júlia, nem voltam napokig. Balatonöszödön voltak, számomra kedves , közeli hely volt. Tovább hívták őket. Első hely, kezdetek, próbálkozások, újítások, felújítás.Ahogy olvastalak náluk is voltam...

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések