Ha a madárka megsúgná,

 mit mesélt a vakációról...
Azt szoktam mondani, hogy az értelmes gyerek nem unatkozik. Elfoglalja magát, vannak ötletei, érdeklődik, tevékeny. És az unalom igaziból nincs is otthon itthon. Mert tennivaló mindig akad: rajz, olvasás, mese, babázás, gyurma, süti, vízfestékkel festés, séta, felnőttesdi....meg alapból ezt látja tőlünk : a pörgést, ami időnként már sok is. ( Közben tudom, hogy sok gyerek szabadidejét a felnőttek határozzák meg a biztosított lehetőségek által- a friss levegős sétától levélgyűjtögetéssel a planetáriumig-a különbséget szándékosan nem ecsetelem, azt sem, mikor mi a fontosabb-, a fantázia és a pénztárca igen bő vagy szűk lehet. Felénk nincsenek nagy társadalmi különbségek....Mégis voltak, akik unatkoztak.)
A vakáció mozgalmas  volt: itthon és távol itthonról, család, barátok, csak mi. És gyorsan, túl gyorsan telt.(Nekem sosem elég...) Ha velünk élne a tanító néni, nem is vágyott volna vissza az iskolába. Ergo mégiscsak jó itthon....Csak tudnám, mit mesélt....

Írtam ezt, aztán úgy adódott , beszélgettünk.
És elmondta, hogy a vakáció jó volt, meg nem is...Jó mindenért, nem- mert nem láthatta a tanító nénit.:) De ma bepótolta , és a múlt heti lelkesedéssel már-már feltűnően örömmel dolgozott.

A madárka megsúgta, amit tudni akartam. Nem elégedetlen, jól vannak neki a dolgok, csak időnként támaszt egy-egy lehetetlen kérést, hogy mi se unatkozzunk   :)

Így nem írtam le ezen a hajnalon sem, hogy kerültek vissza a terembe az őszi díszek, milyen téli apróságokat készítettünk a lányokkal, és főleg, hogy lökte fel teljes erővel egyik gyerek a másikat...csak úgy, hogy az eldagadt, valamint azt sem, hogy ha nem lennének az utolsó pillanatok, én  soha semmivel nem lennék kész...

Reggel is elkések....


 

Megjegyzések

  1. Úgy szeretem az írásaidat. :-) Sosem lehet átfutni, minden szót külön meg kell "rágnom".:-))) És kérem, sikerült!Ez a lovas kép...mindent elárul nekem!
    Szép napot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nehézkes vagyok- teljesen jellemző :)

      Törlés
    2. Nem nehézkes, dehogy is! Engem felüdít ez...

      Törlés
  2. Semmi okosat, vagy továbblendítőt nem akartam írni, csak annyit, hogy jó olvasni téged. És ma reggel valamiért külön jól esett.
    Az utolsó pillanatokról persze én is mesélhetnék...

    Bettus

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most megint egy ilyen utolsó pillanatot élek, nem is lövöm le apoént.
      Legközelebb mindenképpen a világ legszebb megjegyzéseiről kell írnom.
      Köszönöm.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések