Lombocska őszi kincsei

Avagy volt egy olyan ígéretem, hogy Le az őszi díszekkel...címmel írok majd bejegyzést. Akinek ígértem, sosem kérdezett rá:))), azért nyugisan megcseréltem a címet, és röptében feltöltök néhány mozzanatot idei őszi ünnepélyünkből, melynek címe a bejegyzésé is.

Minekutána az őszi vakációban kicserélték az ovi ablakait, ajtóit, és még mindig ősz volt, a díszek visszakerültek, akkor, amikor a blogvilág már tele volt mindenféle karácsonyi ötleteléssel. Tudtam én akkor is, hogy nem lehet elég időben kezdeni, de hát a helyzet úgy adta, hogy a mi leveleink bizony kétszer kerültek ide-oda fel...mert tényleg nem volt még hóemberes a hangulat, és hát az ünnepély, a projektzáró alkalom...az még hátravolt.
Gondoskodott a miniszter asszony idén arról, hogy az őszi vakáció éppen magába foglalja a Márton napot, - nem hinném, hogy tudott ő a dologról, sokkal inkább így sikerült:)-, így idén a lúd megmenekült, le sem vágtuk, megkockáztattuk az egész évi éhezést, ha már az oviban nem volt szükség a zsíros kenyérre. Mert az ünnepély más téma köré épült végül fel, a körülményekhez igazodva.
Egyszerűen számba vettük, mi mindent hozott nekünk az ősz, daloltunk, mondókáztunk, meglepetésekkel kedveskedtünk, és a játék sem maradhatott ki. Nem kisebb sikert aratott az almás tészta is:)


  
















És akkor lassan azt hiszem,megértünk mi is a dekor- és témacserére, egy-két átmeneti hét alatt megpróbálunk ráhangolódni majd arra, amit a következő időszak jelent.
És közben magam részéről, így privátban - már amennyire a blog-dolog az-, behozom majd azt is, amit nekünk az ünnepre való készülődés az aranydión kívül jelent:)

Megjegyzések

  1. Hát ezeket a gyerekeket meglehet ZABÁLNI! Édesek ebben a népviseletben?... Nem egyszerű követni az események vàltakozását...nálunk is még a libák gágognak a teremben...de ideje lesz őket kiröppenteni"...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én meg várom az adventi remekeiteket:)

      Törlés
  2. Megtanulják szeretni, ismerni az évszakokat.Köszönöm a híradást!:-)

    VálaszTörlés
  3. Minden olyan szép!
    (Újból elküldtem, ami nem érkezett meg, s ha most sem, akkor majd még egyszer...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi:)Azóta , hogy napirenden kutatom a ládát, elhagytam a kulcsát...így naponta keresem azt is. Azért belesek, de csak számlák vannak benne...Nagyon várom!

      Törlés
  4. Olyan szép, színes környezet van a gyerekeknek. Én nagyon szívesen nézegetem az ilyen híradásokat, úgyhogy én várom a következő készülődéseteket is:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Minimál stílus, de valahogy idén ez jött be..
      Ami meg az effajta beszámolókat illeti, még ha nem is közvetlenül tartozik blogtémámhoz, mégis hozzám igen, ezért néha becsempészem...hátha valaki még élvezi is:)

      Törlés
  5. Jaj, de jó látni ezeket a képeket! Én annyira szeretem, hogy arra felétek mindenkinek teljesen természetes módon van székely ruhája. Ezek a cseppek tündériek.
    Bár idén a szüreti mulatságon meglepődtem, mert rájöttem, hogy itt nálunk is nagyon sokaknak van újonnan varratott saját viselete,van akinek több rend is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most én meg azon derülök, hogy remek dolog ez a felénk...csak tudnám, hol van az a felétek:)Utána kell néznem.
      Aminek meg örülök az az, hogy nemcsak a gyerekek, hanem a fiatalok is igyekeznek beszerezni egy- egy rend ruhát...Ez jó, bár ugye funkciót váltott, mégis identitásunkhoz tartozik.

      Törlés
  6. Édesek, de azért nincs "honvágyam"....
    Azt hittem jobban fog hiányozni, de nem.

    Egy kérdés a sok szépség mellé: ragasztáshoz az ünnep alkalmával nem tettek viaszos vászont?!
    A ruhájuk szépséges, az én gyerekeim többségükban nagyon nehéz sorsuak, ezért nem forszíroztam az ünneplő öltözéket!
    Látszik, hogy sokat dolgoztatok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem, persze, ezeknek a dolgoknak nem is az a céljuk, hogy valakiben honvágyat ébresszenek. Ezek egyszerűen ami hétköznapjaink, ünnepeink.
      A kis képeslap ragasztása? - az ünnep előtti délelőtt készült, szolíd ragasztóval, így nem nem volt most letakarva az asztal. Amúgy vízfestékezés, vagy más ilyen jellegű munkálatoknál óvjuk a bútorzatot...keresnem kell néhány maszatos képet:)
      Szabad kérdezni, hová kötődne ez a honvágy, ha lenne?

      Törlés
  7. Az óvodához...
    Minden reggel azzal kezdtem a napot, hogy leterítettem az asztalt - s a "kölkök" kezeügyében voltak az eszközök. Olló, ragsztó, papír, festék, cerka stb - egyedül a lukasztókat óvtam, és ki-ki azt készített, amire vágyása volt.
    Egész nap alkottak, sőt ébredés után is.
    Karácsony közeledtével csupa csillámlakk, zselés maszat lett minden...
    Ilyen időben átvezetésként az éjszakát képzeltünk papírra - arany festék, ceruza, lakk - aztán abból "átvezetődtünk" az ünnepi hangulatba.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések