Valami karácsonyi 13.

Emelkedett, ünnepélyes hangulata volt a módszertani tevékenységnek. Megállapítottam előzőleg, hogy nagy merészség volt tőlem ezt a  dátumot bevállani, amikor ezer felé áll az eszünk, nekem akkor jut eszembe Luca napot ülni, ráadásul vendégóvónők jelenlétében.
Csak most készülődtem, s máris magam mögött hagyom azt a napot . Minden fáradalmával-szépségével.

Arról, hogy a népszokásaink hogyan élnek vagy inkább hogyan támadnak fel az óvodákban, egy következő alkalommal tartok disszertációt.
Most inkább visszapörgetem a napot, nyugtával dicsérem, s abban a reményben engedem el és kezdek neki a következő feladatnak, hogy ahogy erre a napra is elkészültem, úgy az ünnepre is sikerül majd mindent időben előkészíteni.


Luca-nap a Lombocskában



Tevékenységek menete:

8,00-9,00- gyermekek fogadása, egyéni fejlesztés, karácsonyi versek tanulása, játék a gyermekek választása szerint

9,00-9,30- reggeli, a terem előkészítése tevékenységhez

9,30-9,40- mosdóhasználat

9,40- 10,00- Reggeli találkozó, üzenet, kalendárium, napi téma felvezetése, átmeneti játék

10,00-10, 25-SzJT:- tev.  a központoknál-
  Tudomány: Luca-búza, hagymakalendárium

10,25- 10,30- mosdóhasználat, átmenet az integrált tevékenységre

10,30-11,00- NyKT- TT(M)- integrált tevékenység:
  Neked mit jelent a karácsony?-mese és számlálás

11,00-11,30- SzJT: tev. a központoknál-
     Szerepjáték: Asztalt terítünk vendégeinknek
     Építő: Dióút

11,30-12,15-SzFT:
-          A gyermekek kisebb csoportokba tömörülnek, tovább játszanak a megterített asztal körül
-          A matematikai tevékenység feldolgozása képpen a nagyobbak munkalapot oldhatnak meg
Egyéni és kiscsoportos dalolás, versek ismétlése






















Megjegyzések

  1. Kedves Júlia!
    Öröm volt nézni számomra ezeket az aranyos képeket:)) Látszik, hogy mennyire átgondolt, megtervezett tevékenységek voltak! egy csomó kérdésem lenne, (te mit hogyan csinálsz) de nemsokára indulok dolgozni. Azért később feltehetem őket? Majd egy nyugisabb időszakban?:) Mi is tegnap Luca búzát vetettünk (többek között)! Köszönöm mégegyszer a képeket!!!:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm:)
      Igen, beszélgessünk munkánkról, én nyitott vagyok a tanulásra:)

      Törlés
  2. Válaszok
    1. :) Szeretném azt hinni.
      Aztán van úgy is, hogy délután felhívom a kolléganőt, hogy megkérdezzem, rendben vannak-e...jó nekem, ha tudom, jókedvűek, békések. Minden nap úgy kell hazamenniük...

      Törlés
  3. Nagyon jó hangulat lehetett! A gyerekek biztosan élvezték ezt az izgalmas napot! És szerintem nagyon profin felkészültél!
    És hogy megragadjam a poszt lényegét: jól láttam, az ott egy cserépkályha??? Használjátok is? Nagy nagy álmunk egyszer, hogy ha házunk lesz, akkor építtetünk bele egyet. Nagymamámnak volt, és nagyon nagyon szerettük.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Micsoda világ a miénk...maximumra tekertem ma is, hogy ne fázzak. Igen, használjuk...bár megígérték, hogy központi fűtést szerelnek, ennek napja még nem jött el.

      Törlés
  4. Mennyi munkád van ebben-is! Fantasztikus!!!!!!!Sosem fognak téged elfelejteni ezek a gyermekek!!!!

    A cserépkályha csodaszép!!!!!!Hű!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Én emlékszem az óvó nénikre, még a személyiségükre is...ők is fognak emlékezni, ezért jó vigyázni arra, hogy mire...

      Törlés
  5. De jó látni ezeket a képeket! Szeretnék az ovisod lenni...
    Hogy élvezhették a gyerekek ezt a napot! Meg gondolom a többit is.
    Köszönöm a képeket, tényleg nagyon jó nézegetni őket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Hogy felnőtt szemmel jó, amit csinálok, az fontos. És sokszorosan az, hogy a gyermekek is így gondolják...
      Ami meg a képeket illeti- azt hiszem, engem, minket, akik ott vagyunk, jellemeznek...Ezt vállalni kell- erős és gyenge pontokkal együtt.

      Törlés
  6. Gondolom neked is éppen olyan jó vissza nézni a képeket...mint nekünk elsőre látni! Szívesen beültem volna én is közétek!
    Jó volt téged látni munka közben és le a kalappal előtted...nem kis energiát kellett megmozgatni az ügy érdekében! Édesek a dekorációk is a csoportban...na jó a cserépkályhát én is észre vettem..."ugyan fűtitek-e"!
    Ismét mondom, hogy nem könnyű az ovónők élete!
    Jó pihis hétvégét cserébe!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tk. azt akartam leírni, hogy én, amikor mesélek, számolunk, tornázunk,éneklünk, búzát ültetünk...stb. Ehhez viszont túl fáradt voltam...Így tényleg csak aképek maradtak..De a lényeg benne van.
      A kályhát igen, fűtjük, ő meg minket...
      A dekorációk egy része hozzád fűz- én köszönöm:)
      A hétvége nálunk minden , csak nem pihi:)- megszoktuk,és várjuk a téli vakációt.
      Nektek is minden jót!

      Törlés
  7. Mint a mesében! Ahol minden valósággá válik és nincs lehetetlen! Egész egyszerűen csodás, a fotók magukért beszélnek. Erőt, egészséget kívánok Neked és boldog gyermekeket!

    VálaszTörlés
  8. Én Luca-napi születésű vagyok, úgyhogy a bejegyzésed különösen szívemhez szólt. :)))
    Jó lett volna az oviban annak idején így, vagy legalább hasonlóan ünnepelni a szülinapomat (is). :D

    VálaszTörlés
  9. Bárcsak én is ott ülhettem volna a gyerekek között.
    Az a cserépkályha igaziból üzemel, vagy csak ott maradt régről?

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések