Este

vagy reggel, de lehet, hogy tízórai vagy kávé szünetben, vagy ritka délutáni sziesztán, amikor egyébtől elvonatkoztatva magadra gondolsz, ahogy én-azt hiszem túl gyakran- szoktam, pedig nem kávézom,a tízórai is eléggé ismeretlen fogalom,  s délután sem szakítok időt értelmes pihenésre, inkább bújok az egyáltalán nem fontos vasalás,pakolgatás, szöszmötölés alibija mögé, olyankor, amikor magad vagy az első, s minden gondot-bánatot-zsörtölődést-fájdalmat-örömöt felsorakoztattál, akkor normál mederben maradnak a dolgok, ha valami ilyesmi jut eszedbe:

Uram, ajándékozz nekem olyan lelket, 
melytől idegen az unalom, 
mely nem ismeri a zúgolódást,
a sóhajtozást és panaszkodást,
és ne engedd, hogy sok gondot 
okozzon nekem az a Valami,
mely úgy elterpeszkedik,
és magát Én-nek nevezi.
( Thomas Morus)

...akár meg is tanulhatnám.

Ez most úgy jut eszembe, hogy

- ugye elsősorban mindenki saját magával van elfoglalva,a maga bajára keresi a választ,  s ha ezzel kész, akkor esetleg figyelhet másokra is,
- továbbá pedig kezdem észrevenni, hogy Én már nem csak magamban, de a gyermekben is vagyok- amikor este hosszasan szöszmötöl, babát  fektet, pakol, lámpát keres, olvas,párna alá apróságokat halmoz, vizet iszik, mesél, ki és betakarózik, természetesen kicsászkál a vécére, szemmel láthatóan valamin agyal...és csak ritka kivételes esetben merül hirtelen mély álomba- nemúgy, mint húga:)

Időben kell a dőlt betűket szívlelni, mielőtt még a panaszkodás, zúgolódás, sóhajtozás is ennyire erőteljesen beivódnának.

Megjegyzések

  1. Nagyon szép szavak, ez így igaz ,a kis imát mindenkinek meg kellene tanulnia!Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Szép gondolat és megszívlelendő!

    VálaszTörlés
  3. Nekem is az jutott eszembe, hogy szép.

    VálaszTörlés
  4. Nem ismertem ezt az imát, de meg fogom tanulni. Mert legtöbbször ez kéne...

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések