Menjünk

a békesség felé.

Így, egyszerűen, ponttal a végén.
Ez volt  a harmadik nap témája- zajlik a 2013-as egyetemes imahét. Vajon hányan vagyunk, akik ezekben a napokban ugyanazokat az igéket hallgatjuk, más-más templomban, szerte-szét, megkísérelve együtt haladni, legfőképpen Istennel? Az utóbbi az imahét vezérgondolata- Istennel együtt járni.
Arról volt ma este szó, hogy a héber bábák a fáraó parancsa ellenére is engedelmesek voltak  Isten iránt.
Bátorság, kitartás, akarat, de azt gondolom, legfőképpen  hit kell ahhoz, hogy felismerve a helyes utat bevállaljuk a rizikót. Akarom mondani felvállaljuk azt, amiben hiszünk, aminek értelme van.
S bár próbáltak a napokban eltántorítani, szítani, ellenségessé tenni- azzal a nyugodt lélekkel fekszem ismét hajnalban, hogy majd korán keljek-kókadjak-, hogy nem sikerült engem  ebbe a táncba belevinni. Mert mégiscsak többen tanították  a békességet.
Nekem fontosabb a békesség.
Fontos, hogy együtt haladjunk feléje, s ilyenkor mindig nagy elhatározással vagyok afelől, hogy mindent megteszek, hogy ez így is legyen, megtörténjen.
Ami bennünk, lelkünkben-gondolatunkban zajlik, az van körülöttünk is.
Ha megteremtem a békét magamban, hátha körülöttem is az lesz.

A napokban azt tapasztalom, hogy sok jóindulatú, segítőkész ember van. Önzetlenül, belelátva a helyzet mikéntjébe, a világ legtermészetesebb módján kímélnek meg attól a fizikai fáradtságtól, amit különben sem tudnék elviselni. Ezért nem tudok eléggé hálás lenni.

Események, mik súlyos terhek alól felszabadítanak...
Emberek, kik új arcokat mutatnak, mik tetszenek, mert békességesek...
Igék, mik visszacsengnek...

Persze ez az egész úgy is kivetül, hogy nagyon remélem, hogy a békesség felé való haladás kölcsönös igény, mely nem csak bennem alakul ki :) Néha merész dolgokat teszek, és csak abban bízom, hogy jóindulatra, békességes fogadtatásra lelnek. Mert elszöszmötölt az állatkák rajzával, agyonradírozta, és mind egyformára sikeredtek- nyúl-macska-s talán egy kutya-, kinyomtattam neki az állatokat, felvagdostam, lettek kártyák, rakosgattuk-tettük -vettük, s közben megtanulta a román megfelelőket. Azután beragasztotta, és kiszínezte. Megbeszéltük, hogy ez nyilván rajzórán nem lenne megoldás, és jó lenne, ha a bárány nem tehén képű lenne, vagyis indítsa be kissé fantáziáját, s csak ebben az idegennyelv tanulásban reszkírozhatjuk meg a nyomtatott verzió bedobását. Izgatottan vártam haza, s kérdeztem, lett-e baj abból, hogy nem rajzolt, csak a nyomtatottat színezte- de nagy nyugiban közölte, hogy a tanító néni azt mondta, neki is épp ilyenek vannak:) Nahát...megkönnyebbültem. És ma mi volt környezetórán? kérdeztem ma, amikor szegény odajutott, hogy a nagy zsúfoltságban egyáltalán hozzászóljak...Megtanultunk mindenféle állatot rajzolni:)) Na persze, megtanulja, s tudja-  de azt hiszem ez a műfaj nem vele született....És azt éreztem, a Tani, ahogy emlegeti ,békességgel volt irántunk. Értékelem:)

Így vegyülnek a magasztos gondolatok a hétköznapok hullámzásával. Néha összesimulnak, máskor összecsapnak.

Előbbi esetben megyünk a békesség felé.....

Megjegyzések

  1. Menjünk a békesség felé. Örülnék, ha megadatna, hogy még megélhetem, hogy egyszer majd béke lesz a világban. :) Legalább a szívekben...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Talán, egyszer.
      A szívek-azokért mindenki maga a felelős- persze tudom, hogy még bele is szólnak:)

      Törlés
  2. Jah...az iskola! Igazi kihívás kicsiknek és szülőknek! Mi Lizával rengeteget gyakorolunk, hogy jó érzéssel járjon az iskolába...de legalább megvan az eredménye és annak örül a drágám.
    Gondoltam bekukkantok, hátha találok valami farsangit nálad...de látom áll a bál...keringőzik aki akar"...jobb a békesség veled értek egyet!
    Szépséges estét kedves Júlia! Kissé én is elveszek a rengetegben...van, hogy lusta vagyok írni, de olvaslak rendszeresen!
    Szép napokat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm.
      Figyellek, és néha itt is talállak- örülök.
      A helyzet kissé bonyolult, igazán még nem hangolódom farsangra...kb egy hét múlva.
      Aztán talán lesznek ötletek, de legalábbis tanulságok:)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések