A hegyről

mindent be lehetett látni.
A sorompót és az elfütyülő vonatokat, az utcát meg a szövetkezethez siető és hazafelé beszélgető jódiakat, az országutat, ahol már sokkal gyorsabban haladt az élet...el amellett, amit a hely jelentett. Embereivel, szokásaival, mikrovilágával.
És a Marost.
S a tél, az emlékezés  hozza magával azt a képet, ahogy évről évre pontosan időzítünk, hogy éppen akkor legyünk ott, amikor kell. Ilyenkor éppen a jégmenés idején.

Most ritkán vagyunk a hegyen, innen az aljból nézzük a világot, s bár annak, mit onnan láttunk, egészen más oldalát szemléljük, mégis nyitott volt szemem, s idén is megláttam. A jégmenést.

Aki  akkor nem látta velünk, az most rácsodálkozott, éppen ugyanazzal a gyermeki kíváncsisággal.
Ugye , milyen szép?





Megjegyzések

  1. Erről mindig eszembe jut Jókai "Az arany ember"-e, ott olvastam először erről a jelenségről azt hiszem, de ilyen szépet én még élőben nem láttam...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyszer láttam ilyet a Tiszán, egyszerre volt gyönyörű és félelmetes (nekem). Félelmetes azért, mert láttam micsoda erő van a sodrásban, a jégtáblák nagyságában.
      És milyen erő van a természetben, mert mire elér a Délvidékre mondjuk a Tisza, már mennyivel kevesebb jégtábla van, mert elolvad, eltöredezik.

      Mindentől függetlenül gyönyörű természeti jelenség.

      Törlés
    2. Mindig mondom, ide kell jönni a Maros ment;re ...:)

      Törlés
  2. Gyonyoru! hasonlot a Niagaranal lattam, a folyo mielott eleri az esest, mellette allva meg foton at is szedito erzest sugall.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megérezted, hogy ezzel e te bejegyzésednek tisztelgek? :) Örülnék...
      Niagara-Maros...mit nekünk a távolság?
      A te képeid is gyönyörűek, tudod!

      Törlés
    2. Koszonom:)igen, azt hiszem, mert nagyon orultem a jegtabladnak:)en nagyon szeretem a telet.

      Törlés
  3. Nem is olyan rég, még Anna korcsolyázott rajta! Nálunk most szakad a hó! Megint fehér lett minden! Mostantól nem várom a tavaszt! Úgyis akkor jön, amikor akar! Legalább meglepetés lesz...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Milyen bölcsen, értsd okosan szóltál!

      Törlés
  4. Gyönyörű felvételek...én nem is emlékszem hogy itt az Ipolyon mikor láttam ilyet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Kedvesek nekünk, valóban, annál is inkább, hogy Anna szülinapján készültek :)
      Szemfülesnek kell lennünk- évente egyszer látni ilyet, és még az sem biztos...

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések