A tervezettnél

hosszabbra sikerült a csigalét, mert provokáltam közben saját magam azzal, hogy ugye jól kell lenni, s hogy lássam, mit jelent akkor is jól lenni,amikor nagyon nem úgy van valójában, most harcolok a fájó mellkassal, eldugult orral, nehéz és lomha csontokkal, ( meg ami még ezzel a vírusos ovibetegséggel jár), harcolok, mert ha bedőlök neki, akkor ugye az elméletem szerint lemaradok sok jó dologról, amiről egyébként nem szeretnék.
Nem könnyű. Állíthattam volna egyszerűbb elméleteket is.

Télbúcsúztató-tavaszköszöntő napokat tartottunk a héten az oviban. Átismételtünk mindent, amit a tél jelentett számunkra, utoljára elénekeltük kedvenc dalainkat, kísérleteztünk a maradék hóval, elkészültek az utolsó hóemberek és havas képek is, jól emlékezetünkbe véstük, mi minden történt december óta velünk, a természettel.
Izgatottam várták a gyermekek a hóember olvadását.
Minden nap eggyel kevesebb részből állott, mert közben olvadott, és péntek reggelre kibújt alóla a hóvirág. Következetesen, izgatottan várták minden reggel, mi lesz a hóemberrel, számolták, hány hasa van, megvannak-e a gombjai.

Kányádi Sándor- Hóvilág, hóvirág  című versét hétfőn jól megtanultuk, azután mindennap megszámláltuk, hányat kell még aludnunk tavaszig.

Magas...

Reggeli találkozó


Elmélyülten dolgozó

Utolsó sorakozó

Olvadás

Kreativitás

Móra Ferenc- A kíváncsi hópelyhek- az elkószált hópelyhek a város fölött


Ha elfogadtam volna szerdától a betegszabadságot, akkor lemaradtam volna arról az élményről, amit a gyerekek nyújtottak, amikor vége lett a témahétnek.Várakozásuk nem volt hiábavaló. Örültek a hóvirágnak, a napsütésnek, tele vannak gyermeki vágyakkal, tervekkel. Ezért és az elkövetkezőkért is érdemes...

Nem könnyű jól lenni- betegségben, egyéb nehézségek közepette aztán végképp nem . De én nem voltam egyedül. Így sikerülhetett:)

Megjegyzések

  1. Gratulálok! Első sorban az akaratért:), majd a szép télbúcsúztatóért. Ilyenkor elgondolkodom, hogy miért is nem akarok óvónő lenni. Hm...
    Gyógyulást kívánok, talán a tavasz és a hóvirágok friss illata ezt is megkönnyíti :)Áldott hetet a következőre is:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm- s most már tudod a folytatást:)

      Törlés
  2. Jobbulást neked, nem lehetett könnyű így végig dolgozni, mert gyerekek mellett nem tud egy kicsit sem pihenni az ember. Nagyon tetszik, hogy így búcsúztattátok a telet! És az is, hogy volt még hozzá kedvetek, én már hetek óta csak a tavaszra gondolok... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennyivel tartoztunk neki- olyan szép volt:)

      Törlés
  3. Pedig néha nem árt megadni magad....
    Mert azért betegen dolgozni nemcsak hoyg nem leányálom, hanem veszélyes is. Rád meg a gyerekekre nézve. Ha betegen dolgozol, csak elodázod a gyógyulást, és így sokkal több ideig maradsz le dolgokról, amikről, persze, nem is tudsz, vagy sokkal rosszabb állapotba kerülsz, ami szintén azt jelenti, hogy lemaradsz valamiről.... :P Néha az a legjobb, ha egy-két napig kifekszed "a dolgokat", és újult erővel láthasz hozzá a le nem maradásnak!

    És igen, ezt vedd rendreutasításnak!:D Az óvó néni igenis törődjön magával, vigyázzon magára, mert jobb két-három napig nélkülözni őt, mint később talán 2-3 hétig várni, hogy meggyógyuljon. Az óvó néniknek is kijár a pihenés a kezelés mellett, hogy hamarabb visszatérhessenek. :)

    Különben meg, a másik oldala ... igen ... gyönyörűen búcsúztattátok a telet (és nagyon jó ötletet adtál jövőre), és bizony, lemaradtál volna erről a csodálatos élményről, ha megengeded magadnak a betegség kuxusát. Néhány héttel ezelőtt én engedtem a betegségnek, és hiányoztam 3 napot, mert féltem már, hogy megbetegítem a gyerekeket. Irtózatosan köhögtem, ólomsúlyú volt minden porcikám, és az orromat azóta is fújom ezerrel.... SZerencsére, akkor délutános voltam, és nem maradtam le túl sok mindenről. :)

    Vigyázz magadra, és gyógyulj meg minél hamarabb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van, csakhogy a dolog sokkal összetettebb...Lehet, hogy írok róla.

      Törlés
    2. Ha jobb lesz neked utána, akkor írj. Én várom. :)

      Törlés
    3. :) Nekem most is jó. Egyszerűen is el tudom mondani, hogyan működik nálunk: ha megyek, betegen, az a baj, ha itthon maradok, betegen, akkor meg az. Csak választás kérdése volt.
      ( A betegség már ott volt, nem én vittem, így részben nyugodt a lelkem...Bár tudom, jobb lett volna itthon. DE nagyon sajnáltam volna...)

      Törlés
    4. Miért sejtettem, hoyg éppen írsz ebben az órában?!:)
      Tudom, miről írsz, szerintem ez mindenütt így van. Múltkor, mikor látták, hoyg beteg vagyok, mindenki sajnálkozott és sopánkodott, hogy úgy nem kellene dolgoznom, amikor meg tényleg otthon maradtam, senki sem ajánlkozott helyettem. Az igazgatónőm azonban nagyon rendes, és bement helyettem délutánonként. Most éppen a kolléganőm hiányzik, de inkább vállaltam a dupla műszakot, mintsem teljesen lerobbanjon.
      Szóval az a helyzet, hoyg tényleg így sem jó, úgy sem jó. Ha egyik hiányzik, szörnyen nehéz a másiknak, de akkor is nehéz, ha elfajulnak a dolgok. Sosem lehetünk eléggé okosak.

      Azt kívánom, hogy a lánykáid minél hamarabb meggyógyuljanak!!!!

      Törlés
    5. Tudtam, hogy érted, hiszen csuda jó helyen dolgozol, azért mégsem dobják utánad a helyettesítőket.
      Különben kimaradtam volna, de olyan szépnek ígérkezett a hét. Végig akartam vinni, mert akkor írtam egy este, hogy elkészült a terv, és te azt gondoltad, a következő heti- az kész volt előtte, füzetbe beírva,de részleteset készítettem a portfólióba, és minden napra nyomtatott vázlatot. Hogy időnként gyűljön az anyag, ha már dolgozom :) És ha már megterveztem- sajnáltam elprédálni...
      Ilyenkor aztán mondom: éljen a spontaneitás.
      És a délutános heteken ugye, regenerálódunk:)

      Törlés
  4. Hangodból" ítélve jól vagy...remélem nem csak ámítom magam. Csudi jó volt egy kicsit bekukucskálni a csoportodba... Azért vigyázz magadra! Amennyire lehet" vírusokkal táncoló teremben...
    Milyen jó ötlet elbúcsúztatni a telet!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A jóllét- az ki tudja, hol van. Most váltottunk a lányokkal, az ő betegségük nekem is fájdalom, erről sem kell hosszasan írni...

      Törlés
  5. Én is gratulálok és vidám, napsütéses tavaszt kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nektek is, sikeres holnapot, szép virágot:)

      Törlés
  6. Remélem már jól vagy!Szép napot kívánok Neked:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ...vannak maradványok, de ez már semmi a mellett, hogy a lányok betegek...

      Törlés
    2. Jobbulást kívánok a lánykáidnak!Neked pedig KITARTÁST:))

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések