Éjfélt

már elütötte az óra, lassan megszárad a fehér mész az üvegre festett templom falán, s az égig érő fenyőn is egyenletes a zöld, hol borús, hol napfényes pillanatokban,

virágvasárnap van a keresztyén világban,
sokan mondják, nem tudják, ez miben áll, mert ugye távol a vallás, az egyház, pedig hit az akkora lenne ( vagy tán van is),

itt Erdélyben most konfirmálnak a fiatalok,
s minthogy a konfirmáció az az istentisztelet, amelyen megfogadjuk, hogy Jézus Krisztusnak igaz követői és a református egyháznak hűséges tagjai leszünk,(...)
most minden gondolat és érzés, emlék és tapasztalás visszavezet a
fiatal gyermekkorba
az egyházzal, vallással, hittel való találkozához
a tisztasághoz
az örvendező tömeghez
és már minden nap ezentúl előre mutat a feltámadás ünnepére. Ott aztán egy másfajta tömeg.




S ahol ez a kopott szék szolgálja a lavórt, ott a gyermekek benne kezet mosnak, egymás után, megosztozva benne, egymás zöld vízfestékét összevegyítve, ott még él egy másfajta gyökér, mit nem tudott még szétnyesni a nagyvilág.

Megjegyzések

  1. Iti doresc,Julia, un Viragvasarnap luminos si plin de ganduri bune!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Isten hozott- bine ai venit, și oricând ar fi acele Florii, să fie frumoase, binecuvântate pentru noi toți.

      Törlés
  2. off: hihetetlenül gyönyörűszép az a szék

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A széknél is fontosabb, hogy mindig külön öröm számomra, ha nyomot hagysz itt. Sokszor gondolkodom, vajon kölcsönösen olvassuk-e egymást. Ma már nem töröm ezen a fejem:)
      Nagyot nézett az, aki használja, hogy mit akarok a székkel-kértem, ne dobják ki, adják inkább nekem. A válasz az volt, ők nem dobnak ki semmit- abból élnek, mit más kiszuperál...hát ilyen az élet.

      Törlés
  3. Ezt jó volt ma reggel olvasni! Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök- neked is szólt, ugyanazzal a halksággal, mint odaát nálad:)

      Törlés
  4. Mindig csodát találok itt nálad. Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oda-vissza az út. És kettőn áll a vásár.:)

      Törlés
  5. Köszönöm Júlia...! Rám fért... ( varázslatos...sejtelmes...elgondolkodtató kép az írásoddal...)

    VálaszTörlés
  6. Jó volt olvasni a soraidat. Szeretem, ha a szavak megnyugatják a lelkemet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az nekem is mindig jól jön:)
      Köszönöm, hogy ideszóltál- én is szoktam odatúl, mert mindig olvasom, de azt hittem, egyoldalú az érdeklődés:)
      Nyugodt, derűs napokat!

      Törlés
    2. Ezt most jól megjegyzem:) ( Időnként megnéztem az oldalsávban az asztalra feltett lábat csinos félcipőben, s minthogy nem láttam, egy idő után nem kerestem.)
      Ami még jobb: most tényleg párbeszédezünk:)
      Örülök!

      Törlés
  7. Én is köszönöm ezt a szép írást! :) Nagyon jól esett olvasni, a kép pedig remek, minden benne van!
    Néha én is elgondolkozom olvassuk-e kölcsönösen egymást...De igazából úgysem ez számít.

    VálaszTörlés
  8. Ebbe most beleborzongtam. Az írásba, a képbe. Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. tartalmas napok ezek, és amik jönnek. Jó lenne sokunknak beleborzongani.
      :)Szívesen.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések