Déli filozófia

- ha kérdeznéd, mikor.

Jön a kuncogás: nagy dolog, egy kis séta, bármikor kéznél van, nem találtuk fel vele a spanyol viaszt,





persze, hogy nem, de legalább közben, míg a gyermekkacagástól hangos parton végigsétáltunk  , s bármily hihetetlen , tényleg megtapasztaltuk a természet csendjét-nagyságát, volt egy leheletnyi idő azon is elmélázni,
hogy akkor hogy is van ez- menekülnek az emberek a természetbe. Ki elől, mi elől? Ja, igen, zajból, szennyezettségből,forgalomtól, emberektől. És itt kuncogok én. Menekülnek, igen- legtöbbször azt hiszem, önmaguk elől.Vagy, hogy sértő ne legyek- menekülünk. Senki sem kivétel. Vagy ha úgy tetszik, kivétel erősíti a szabályt. Szomorú. Nem, nem a természetbe való kívánkozás, hanem az ürügy. ( Jöhetnének sorba a címszavak- önámítás, csalás, hazugság...erről is tudna bárki elmélkedni, biztosan van is bőven róla írott szöveg, tapasztalat még inkább.)

Konklúzió

- ha a kertemet





- gyermekemet

 
- munkámat

 
- az eget
 
-a vizet
 
etceterát
mutatom, akkor is azt mondod- nagyképű vagyok, minek mutatni, másnak is van, s különben is, semmi extra- és sok hasonló.

Ezt a menekülő- önmaga elől és önmagát igazoló és mindig becsapó sorsot érdemli a világ.
Ha nincs szeretet.

Ui. Nem, nem himnusz ez róla, azt már megírták, csak cáfolata annak, hogy rossz a világ, és hogy nincsenek barátok. Mert én csakazértis megmutatom, mert szeretem, mert az enyém, és mert ettől is szebb a világ. És mert néha kell így dacolni is.


Megjegyzések

  1. Ebben a dacban bármikor melléd szegődöm. Igenis szép a világ. Ráadásul attól szép és kerek, hogy benne élünk.
    Gyönyörűek a gyerekeid és szépek a fotók.

    VálaszTörlés
  2. Bizony, bizony, és én is társulok a dolgok pozitív oldalát meglátók táborához. Az élet igenis szép, csak nem mindegy honnan nézzük, milyen céllal, és hogy egyszerűen mit akarunk meglátni...

    A cím tetszik nagyon. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, minden relatív. És az sem lehet, hogy mindig más a hibás...Az meg főleg nem, hogy egymásnak már alig örülnek az emberek, ma-holnap már semmiről sem lehet mesélni, mert az nagyképűség, kérdezni meg már a kutya sem kérdez.

      Törlés
    2. Tökéletesen egyetértek veled! :)

      Törlés
  3. Igen, én is azt gondolom, hogy a világ alapvetően szép. És én is igyekszem megragadni a szépet, a jót, ezt továbbítani a környezetembe, de sajnos sokszor jön a felismerés a naívságomról...mert sajnos a világ nem annyira szép, amennyire hiszem, hogy szép (lehet). Mert ugye aki nem látja szépnek, gondoskodik arról, hogy más lássa annak...Ettől függetlenül mindig törekszem arra, hogy ahhoz méltóan éljek, amilyen szépnek hiszem, érzem a világot. Így van belső béke, van harmónia, van nyugalom, van boldogság, van szeretet, van öröm. És nem baj, ha kinevetnek, hogy naív vagyok. :)
    UI: a képek csodásak, főleg Anna és a víz! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, a gonosz működik, én nem is mondom, hogy nincsenek bajok, és hosszasan lehet, futtatni az eszméket, de az én naivságom azt mondja, hogy ha lehetünk kedvesek, jók, akkor legyünk, és ha másról is ugyanezt feltételezhetjük, akkor tegyük...satöbbi.

      Törlés
    2. Kedves Júlia ,Nagytiszteletű K.P.t. úrnak -nak tettem ,föl egyszer a kérdést ,hogy mi az a végtelen .Mire ő ránézett az ujjamon lévő gyűrűre és azt mondta ,az ott az ujjadon .Azóta is ezen gondolkodom ,hol több hol kevesebb sikerrel.A gonosz és a jó állandó rezgésben ,harcolnak egymással ,hol a gonosz van fölül ,hol a jó alul ,a világ mindenesetre állandó rezgésben van .A gyűrű az ujjunkon ,még ha csak képzeletben is ,az a végtelen,meg a jóságunk ami többször felül kell ,hogy kerekedjen a rosszaságunkon.Ez adatott nekünk gyarló embereknek.De azért az élet szép.Áldást Bíkessíget

      Törlés
    3. Köszönöm. Örülök az építő hozzászólásoknak .

      Törlés
  4. Milyen igaz!Tényleg nem igazán jó ez a megfogalmazás,hogy menekülünk a természetbe,bár aki nagyvárosban és,panelben,az menekül,nem is csodálom.Nem mindenki olyan szerencsés,mint én,hogy van kertje,ami mini erdő és rét.:)
    Gyönyörű a virágod,a gyermekeid, az ég,amit itt is látok.:)
    Én is szeretném megvalósítani a gyermek-emlék dobozt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Vannak jó dolgok az életünkben...

      Törlés
  5. Válaszok
    1. :) Jó egyetérteni. Ezt kerestem igaziból, látom, van, akivel sikerül.Meggyőzni meg nem akarok senkit.

      Törlés
  6. "
    Hidd, hogy a világ rossz; de ne hidd,
    Hogy ne volna párod erényben,
    Meg ne állj sötétült utadon,
    Mig egy csillagot látsz az éjben.
    Gyönge lelkek vétkes ürügye:
    A világ, az ember hibája.
    Nem a föld sötét, beteg szemük
    Von fekete fátyolt reája.
    " (Vajda János: Költő barátomhoz)
    ... mert most értem ide, és ez jutott eszembe. Aki akarja, értse!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép a blogod, örülök hogy rá(d)találtam :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, megtisztelő. ( Még a magam mércéjéhez sem emelkedik fel, de ezáltal is tanulom elfogadni magam...valami ilyesmi. Jól esik, ha valahol jó lelkekre talál.)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések