Nem csak

vers, hozzátoldás is.

Lábnyomok



Álmomban Mesteremmel
tengerparton jártam, s az életem
nyomai rajzolódtak ki mögöttünk:

Két pár lábnyom a parti homokon,
ahogy ő mindig ott járt énvelem.
 

De ahogy az út végén visszanéztem,
itt-amott csak egy pár láb nyoma
látszott, éppen, ahol az életem
próbás, nehéz volt, sorsom mostoha.


Riadt kérdéssel fordultam az Úrhoz:
„Amikor életem kezedbe tettem,
s követődnek szegődtem, Mesterem,
azt ígérted, soha nem hagysz el engem,
mindennap ott leszel velem.

S most visszanézve, a legnehezebb
úton, legkínosabb napokon át
mégsem látom szent lábad nyomát!
Csak egy pár láb nyoma látszik
ott az ösvényen.
Elhagytál a legnagyobb ínségben?”


Az Úr kézen fogott, s szemembe nézett:
„Gyermekem, sose hagytalak el téged!
Azokon a nehéz napokon át
azért láttad csak egy pár láb nyomát,
mert a legsúlyosabb próbák alatt
téged vállamon hordoztalak!”


Ismeretlen szerző után németből Túrmezei Erzsébet fordította


A kicsi lábnyom a kicsi lányé.
A víz jön, s gyorsan elmossa. Az egy párat meg sem tudod örökíteni-mert nagyon közel vagy.
Közel vagy jóhoz, széphez, közel bajhoz, betegséghez, közel vagy baráthoz és közömbös tömeghez, ha ellenségeid nincsenek is, közel vagy sikerhez és kudarchoz, közel jóléthez s kocka fordultával nyomorhoz.
Ilyen egyszerű az egész. Talán annyi, hogy az adott pillanatban nem gondolsz a kettősségre.

Lehetsz közel ( vagy távol) az Úrhoz :)

A verset áttördeltem, s nem tologattam ide-oda- ez  a mostani olvasatom :)
 

Megjegyzések

  1. Nagyon szép gondolatokat hoztál ma reggel Nekem....

    Köszönöm...
    Szép hétvégét kívánok!

    Szeretettel,
    P.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, különösen örülök, ha elolvasod- tudod, legalább mi tartsunk össze :)
      Szép vasárnapot!

      Törlés
  2. Ismertem ezt a verset és nagyon szép. Szeretem.

    VálaszTörlés
  3. Szépen indítottad a reggelemet, köszönöm :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, ennél szebben is lehet:)- a lényeg, hogy ha van reggel pár perc befelé, akkor biztosan minden jobban megy. Örülök, ha ma ez volt :)

      Törlés
  4. Nagyon szép, én is ismertem...és amikor nagyon nehéz minden, akkor sokszor eszembe jut ez a vers. és máris kicsit könnyebb. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések