Annak idején

mama aszpirint tett az üveg tetejére, s amikor megkezdte, kivette róla, jóízűen megették a befőttet, s eszükbe nem jutott volna a Eu-n gondolkodni. Hol is volt az, mi is volt az akkor? Szerintem nagyon élvezték, amikor hozzájutottak a magyarból ( bocsánat, ezt használják a köznyelvben  a Magyarországról származó dolgok megjelölésére) származó különlegességekhez, akár tartósítókhoz is.
Az őstudásnak már csak apró részleteivel rendelkezünk, az ősbizalom a jóban is veszendőben van, s abban a labirintusban, amit a poszt-poszt-ultra modern világ elénk tár, bizony nem találjuk a kifelé vezető ösvényeket. Nehéz szelektálni, ritka percekben  érezzük úgy, mindenre megvannak ma már a megoldások, az élet nem is lehetne könnyebb. Itt az Eu, s korlátoz. Minden bizonnyal jogosan. De erről még vitatkozhatnánk.

Azt mondja  szintén ő, hogy a szalicil káros, tehát  biztosan ad megoldást is, mivel helyettesíteni. Maximum nem teszünk el semmit,esetleg fagyasztunk, s minthogy mi azt nem szeretjük, vagy éhen halunk télen, vagy megvesszük majd úgymond frissen, amit szintén ő, az Eu küld nekünk, jó áron.
Hozzánk általában eljutnak a korlátozások.
Az alternatívákkal van a baj.

Máshol azt olvastam, hogy kis mennyiségben semmi gond nincs ( allergiát ugye bármi kiválthat,ez  egyénenként változik ), tehát a késhegynyi , amit ráadásul le is szedünk használatkor  talán még elfogadható is.

Idén tehát még kerül az üvegekbe ez-az.








És az a csomag is az anyaországból származik :) ( merészebbeknek küldök:))

Megjegyzések

  1. Az aszpirinra nem is gondoltam... mindig tanulok valamit :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) igen, állítólag tényleg mindig van megoldás. Még utána olvasok, most, hogy felvetődött a kérdés.

      Törlés
  2. Én 4 üveg barack befőttet dobtam ki tegnap, mert felforrt. És valószínű még ennyit fogok.:(:(:( Soha nem jártam igy, most újra nekifutok, és csak azért is rakok a tetejére szalicilt!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valószínű, hogy biztosabb úgy a dolog. Én mindig nagyon sajnálom, amikor tönkremegy a befőtt- kár az anyagért, munkáért.

      Törlés
  3. De honnan lehet kapni szalicilt???? Ó ha tudtam volna, akkor jól bevásároltam volna belőle.:-( Mert már nekem is elfogyott idén.:-(((

    A zöldpaszuly nagyon guszta!!!!!:-)



    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Küldhetek? :)
      És finom is lett:)

      Törlés
    2. Köszönöm, anyósom megoldotta...:-))))

      Törlés
  4. Szerintem lehet kapni itthon szalicilt, ha gondolod, szívesen küldök Neked néhány tasakkal. Itthon előrecsomagolt dzsemfixek, tartósítólevek vannak (többnyire dr Oetker). Azok is tele vannak tartósítószerrel, azt sem használok, pedig ügyeskezű barátnéim ódákat zengenek róluk. Ha használtad már, lehet, hogy Te is szereted azokat. Én nem szoktam semmibe tartósítószert tenni, minden évben új tetőket teszek az üvegekre, fejjel lefelé fordítom, és pokrócok között dunsztban hűtöm ki. Igaz, én néhány üveggel szoktam csak eltenni, ez nem reprezentatív minta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mosolygok azon, hogy ez nem reprezentatív minta. Hát dehogynem, sok kicsi sokra megy :)
      Nem kell mindenbe, persze, hogy nem, és valószínű, hogy ez a nagyon kicsi mennyiség nem is árt.
      Minél többet hallunk-látunk, annál okosabbak leszünk.

      Törlés
  5. De jók ezek a képek!!
    Szalicilt úgy tudom a patikában lehet kapni. De igaza van Zsuzsának, dunsztolással tökéletes a tartósítás. Én is úgy szoktam, amit csak lehet, a lekvárjaimba se rakok tartósítót, csak felbontás után hűtőben kell tárolni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez így igaz! Egyetértek Zsuzsával és pipulkával.- én magam is tartósítószer nélkül (Dunstolással - azt is úgy hogy az üveget szájával lefelé fordítva teszem le). készítek néha ilyen dolgokat. Még soha nem ment tönkre semmim. :)

      Törlés
    2. Ezek az üvegek száraz dunsztba kerültek- jut eszembe , el kell őket tennem most már:), van, amit melegen is kidunsztolunk, az attól függ, miről van szó.
      A gyümölcskocsonyákat például egyszerűen hagyjuk megbőrözni, csak utána zárjuk le, és kész is van...szóval terméstől függ a dolog.
      Persze, minél természetesebb, annál jobb, ez vitathatatlan.

      Törlés
  6. Jujj, ez nagyon-nagyon guszta! Sajnos nekünk idén alig termett zöldbab...úgyhogy nem tudom kipróbálni. Egyébként télen hogy használjátok fel? Csak kibontjátok az üveget és eszitek? :)
    Szalicil nálunk gyógyszertárban simán kapható. :)
    Puszillak Júlia! MINDEN NAP olvaslak, de a munkahelyen nem tudok kommentet írni (itthon meg szinte sosincs rá időm), de ettől még a mindennapjaim része vagy! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Leves, főzelék, csorbához adva...mindenképpen finom.
      Köszi, nagyon értékelem, és tudom, a munka mindenek előtt :)
      Csak jót!

      Törlés
  7. Teljesen egyetértek veled, Júlia! Mindent meg akarnak mondani, hogy mit tegyünk-vegyünk-együnk, és hogyan, és sorolhatnánk.
    Én is az "eltevős" típus vagyok, és néhány éve próbálok odafigyelni, hogy mit eszünk, inkább több, mint kevesebb sikerrel. Sok mindent teszek el tartósítószer nélkül (befőtteket, lekvárokat, paradicsomlevet, ivóleveket), sőt, sok mindent most már fruktózzal vagy telejsen cukor nélkül teszek el, mégis vannak dolgok, mint pl. az uborka (savanyúság), vagy az ilyen zöldbab, amit nem mernék szalicil nélkül eltenni. Inkább sajnálnám a kárba veszett alapanyagot és a rá fordított időt (amiből irtó kevés van) meg energiát, mint amennyit árthat az a késhegynyi szalicil a tetején. Tavaly pl. tartósítószer nélkül tettem el a zakuszkát, és egy idő után láttam, hoyg az egyiknek a teteje teljesen bepenészedett (még jó, hoyg ez volt elöl, láthatóan). Hamar kiszedtem a többit is, és tanácstalan voltam, mit tegyek. Végül fölbontottam őket (szerencsére csak még egy üvegben volt egy kis penészvirág, a többi érintetlen volt), ismét összeforraltam, és tettem bele kevés szalicilt. Így megmaradt, különben biztos rendre kidobhattam volna az összeset.
    Szóval, szerintem tényleg igyekezni kell, hogy ha nem muszáj, ne használjunk tartósítószert, de foggal-körömmel nem érdemes ragaszkodni ehhez az elvhez, mert néha több lehet a kárunk belőle, mint a hasznunk.
    Amúgy... megdobhatnál egy üveg finomsággal! ;) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)Ha dobom, ki kell fognod.
      Veled meg nem beszélgetek ilyen dolgokról, te szakember vagy, mi meg egyszerűen eszünk :))) Inkább te mesélj, mi meg szépen okulunk.
      S azok a nyaralásos emlékek...jó volt, látom.:)

      Törlés
  8. Én, szakember? Na ne viccelj! Csinálok mindent, mint minden háziasszony! Aztán, a háziasszonyok nagytöbbségétől eltérően lefotózom azt, amit eszünk, és a szerencsés "véletlenek" szerencsés találkozása folytán ezek a fotók és receptek megjelennek nyomtatott formában is. De helyettem bárki lehetett volna éppen jókor jó helyen (mint pl. a többi EK-ás kolléganőm), úgyhogy semmivel sem érzem többnek magam ilyen téren, mint bárki más. A szakemberséget és gasztroszakírást meghagyom másnak, aki méltónak érzi magát az ilyen címekre.
    Akkor én márfelvettem a kifogó pózt! de te is készülj, zsomglőrködni fogunk akkor a "borkányokkal". :)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon, nagyon izlesesek a fotok, nagyon ugyes vagy!
    A tartositast en is vakummal( fejre forditott uveggel) es szaraz dunszttal oldom meg, tobb- kevesebb sikerrel. Itthon vagyunk meg nehany oraig ( sajnos) es elvezem az izeket, illatokat , a meleget es mindent.
    A hetvegen jartunk a videketeken, kicsin mulott, hogy nem latogatunk meg. Ahogy atutaztunk vegig eszemben voltal, szeretettel gondoltam rad. Szeretettel udv. Zita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm!
      És több bizalmat legközelebb!!!

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések