Hosszú utak

rövid idő alatt, bár tk minden relatív. És változó is.

Mintha csak a minap lett volna, ujjongtam, hogy sikerült a majdnem álló, de legalábbis elég csigásan közlekedő, keskenyebbik fajta úthengert kielőznöm, s tegnap meg sem rebbent a szemem, amikor beálltam az irdatlan hosszú Audi mellé, aztán elé....Még mindig azt gondolom, nem volt a legjobb döntés nekem jogosítványt adni. A vakmerőség nem nyerő :))

Szintén éppen a minap volt, háborogtam magamban, hogy semmi, semmi nincs magyarul kiírva Segesváron, kivétel, hogy a hegyen épült templomba 3 lej a belépő, ami tavasszal még csak 2 volt, és még azt is románul mondta a  nő, hogy a járdáról, a rácson kívülről se fényképezzek. Ma meg román muzsikusok úgy beszéltek Bartókról, Kodályról, Ligetiről, ahogy csak széleslátokörű, jól képzett polgárok tehetik, sőt,úgy is játszották műveiket, hogy libabőrös lett az ember karja.

S még olyan is volt, hogy azt gondoltam, mindenki másnak biztosan jobb, édesebb az élete, aztán ma este arra jutottam, hogy semmi nem indokolja az összehasonlítást, hiszen a szalonban mi is ott ültünk. Nekünk is van itt-ott helyünk.

És minden éppen úgy van, ahogy elképzeltem- semmi perc alatt elhagy a fizikai erő, s jogosan várom már hétfő óta, hogy jöjjön a nyári nagyvakáció:))


Az ajtóban álló nő nem szereti a kukkolókat, magyarul nem tud, angolul formulákat, s míg váltótársa a bejárat mellett megrágcsál egy paradicsomot, ő elzavar engem a rács mellől...Ettől függetlenül a várost látni kell :)


Patina  a kastélyban

Münchenben volt leszerződve, onnan jött haza a művész, a lány 16 éves, ösztöndíjas, a legtehetségesebb román hegedűművész

Sonoro Conac kamarahangverseny a gernyeszegi Teleki Kastélyban- konferál gróf Teleki Kálmán

Kicsi, de szép lassan beleivódhat a kultúra szeretetete- kivételezett gyerek ő is
 Kis méretű hangszert, menyasszonyi ruhát és kalapdobozt nem vihetek fel a repülőre. Így az utazással kapcsolatos aggodalmaim is elszállnak lassan. :)

Megjegyzések

  1. Szép élményben lehetett részetek, ímádom a koncerteket. A képek csodásak. P.S.: nincs ok kisebbrendűségi érzésre, a nagyság jellemben, értékrendben mutatkozik meg, ami itt nagyon is rendben van ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szép volt, valóban.
      Nincs is:), csak néha....

      Törlés
  2. Már hiányoltalak, vagy csak én kerültelek el? Az ember minden helyzetben megtalálja a szépet és jót, csak körül kell nézni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, értékelem, bár nem szándékos a hiányzás...egyszerűen rosszul osztom be az időmet, sajnos sok egyébbel ez is el-el marad.

      Törlés
  3. Csak ne keruljunk egy autoutra, en nem dicsekszem vele, de szeretek versenyezni:)
    Szep elmennyel gazdagodtatok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bár kerülnénk, és mennék nyugisan utánad:)
      Igen, szép volt.

      Törlés
  4. Szia Júlia! Itt vagyok, ha ritkábban is írok, reggel tiéd az első blog, amit a munkahelyen a reggelizés közben olvasok- ha van új bejegyzés. Meg Flóra blogja. :) Szóval a vezetéssel én is hadilábon állok, évek óta nem vezetek...az a sok ideges, fusztrált, rohanó sofőr teljesen elvette a kedvem és a bátorságom. :(
    Viszont a képek csodásak, a gyerekeid pedig valóban nagyon-nagyon szerencsések! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor jobban igyekszem :) Köszi.
      Ami a vezetést illeti, nekem most kell, mondjuk így, igyekszem nem hadilábaskodni, és nagyon remélem, tolatni sem kell hosszasan.:)
      Neked is jó vezetést, azért nem olyan rossz dolog.

      Törlés
  5. Jaj, erről az előzésről rögtön a vidéki bejárásaim jutottak eszembe. Néha visszagondolva, inkább késtem volna pár percet az előző munkahelyemről! Persze ilyenkor volt előttem traktor, teherautó, sorompó...nem sajnálom azt az időszakot. Főleg, mert a gyerekeim is velem voltak s utólag úgy gondolom, felelőtlenség volt részemről. Pillanatokon múlik minden, tényleg a jó Isten vigyázott ránk!!!:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) ez így van. Inkább nem is beszélek róla, annyira bonyolult :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések