Karácsony felé (20)

egyáltalán nem véletlen, hogy éppen ma reggel hallottam a rádióban, amikor az ablakon nem sokat láthattam kifelé, s szabaddá tett napomon is mentem érthetetlen módon az óvodába, szóval nem volt véletlen , hogy éppen ma reggel mondták, hogy nem egyértelmű a karácsony jelentése, mert hogy kinek mit, s ezen én méltán felháborodtam, mert elég baj, hogy a mai ember nem tudja, mi az értelme ennek, mint oly sok más mindennek,
s az sem ok nélkül történt, hogy kimentünk ma megnézni a mesebeli tájat éppen egy kanyarnyira tőlünk,
s hogy elolvastam a mára kijelölt részt:
"A statisztika azt mutatja, hogy az ünnep sokak számára a napi felelősségből az ünnepi felelőtlenségbe való menekülést jelenti...A keresztyén ünnep a pihenés, a hálaadás, a megszentelés napja kell, hogy legyen. A kikapcsolódás erre kevés, valójában bekapcsolódásnak kell lennie. Az ünnep az élet egészébe való visszatalálás lehetőségét kínálja." Pilinszky írja. A szöveg többi részében, amit Cseri Kálmán jegyez benne van a lényeg, az értelem. Kár, hogy a műsorvezető hajnalban nem olvasta el, mielőtt reggel adásba lépett.
Nem árt felkészülni.

Megjegyzések

  1. Én is olvasom ezt az áhítatos könyvet. :) Nagyon építő írások vannak benne. Amit a legjobban szeretek benne, az, hogy egyszerű, világos, biblikus. Ez a Pilinszky-idézet is nagyon jó.
    Igen, igen, méltán háborodtál fel. Bennem is hasonló érzések vannak így, az ünnep küszöbén.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Több helyről kaptam már visszajelzést e könyvvel kapcsolatban-örülök, hogy sokan olvassuk.

      Törlés
  2. Nem tudja, mert ezt is otthonról kellene hoznia. Mi az elsősökkel kántáltunk a többi 3 tanterem előtt. Ahol fiatal kolléganő volt bent, nem tudta, hogy mit kell válaszolni arra, ha megkérdezzük: "Szabad az Istent dícsérni?" Azért mi ennek ellenére dicsértük.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyetértek veled sucika, otthonról kell hozni a karácsony jelentését, fogalmát.

      A Pilinszky idézet meg tökéletes megfogalmazás az ünnep lényegének.

      Törlés
    2. :) Örülök, hogy jó itt nekünk.És csak csodálkozom, hogy mennyire sokfélék az emberek. Van, aki nincs kész...

      Törlés
  3. Amikor a Karácsony nyomokban Jézust is tartalmaz... :-(
    http://www.ujragondolo.hu/nyomokban-jezus/

    VálaszTörlés
  4. Zsuzsa, köszönöm a linket így ismeretlenül is, nagyon találó volt a cím, aztán elolvastam a cikket is. A sötétség nagy, egyre nagyobb szükség van a gyertyalángnyi hívő életekre.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések