A trend szerint

önzőségre vall,
ám legyen, felvállalom, hogy amikor minden csatornán a másik felé fordulás, a szeretet, megértés, empátia és rokonai áradnak, s emberek tollából ugyanígy, és egészen másoknak kezéből, szívéből,
szóval ezekben az időkben egyelőre csak azt tudom visszaárasztani, hogy én most magammal vagyok elfoglalva.
Én is gondolkodom, legfőképpen magamon.
Hogy  vagyok-e valaki(k)nek az embere, s hogy ha az szeretnék lenni, ők elfogadják-e ezt, hogy csak beszélek, vagy zaj nélkül is képes vagyok cselekedni, lehetőleg jót, hogy nyitva van-e lelkem, s fizikai valóságom is, de inkább, hogy van-e aki arra kíváncsi, aki be akar nézni. Rendben vagyok-e?
Kamu, hogy elsősorban másokkal törődjünk- ha közben magunkról tereljük a figyelmet. Nem tisztességes.
Azon vagyok- dehogy vagyok, csak nagyon szeretném, s az is valami-, hogy ÉN  az legyek, aki önmagát felvállalja, s onnan tanul, ahol valódi szelídség van.

Gondolkodtam, hogy írjam a blogot? :)))
Vagyis: magamról, másokról? Mert mindkettő félreértelmezhető. Marad hát a világmindenség parányi  szemcséje, tanulságok nélkül, vagy éppen tartalommal telve. Mikor hogy. Csak szépen, szelíden, szeretettel.
Gyakorlat.






Itt vannak ezek a kis sálak, anyu ajándékai, s ha valamihez kell hasonlítani az ideális állapotokat, akkor egészen egyszerűen mondhatjuk azt is, hogy olyan érzésekkel jó lennünk, mint amikor ilyen dolgokat viselünk. :)






 Száz szónak is egy a vége:)
 Nem hagyhatom félbe, amikor még alig kezdtem hozzá, hogy kicsit magammal is törődjek :)

Megjegyzések

  1. Júlia, így kívülről szemlélve én úgy érzem, ha csak ezredannyira lennének rendben az emberek, mint Te, akkor egy nagyon szép világban élhetnénk.
    Ne hagyd félbe a magaddal törődést! Bárhogyan is írod a blogod a végeredmény ugyanaz lesz: továbbra is jó lesz Hozzád betérni és továbbgondolni a feleleteidet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a bizalmat:)
      Sokszor gondolkodom magam is, miért jó az embereknek, hogy megengedjék maguknak, hogy káoszt generáljanak a világban...

      Törlés
  2. Igazán akkor tudja szeretni az ember felebarátait, ha elsősorban önmagát szereti, úgymond "jóban van önmagával"... Mindig szeretek Hozzád betérni, mert sokmindenre kapok, itt Nálad feleletet, választ. Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen, talán könnyebb is a másikat szeretni...
      Én köszönöm, te a közeli kategóriában vagy- több szempontból:))

      Törlés
  3. Ha magaddal nem törődnél, másokkal még annyira sem tudnál... Hálás vagyok ezért a blogért, érted... Sokat tanulok, néha egyfajta tükör számomra... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem, egyszer már írtam- külön megtiszteltetés véleményed .
      Én nem törődök eleget magammal...vagy legalábbis nem úgy, ahogy kellene.

      Törlés
  4. Csatlakozom Chansonhoz. Előbb magunkkal kell jóban lenni (milyen nehéz is tud néha lenni) hogy aztán másokkal is jóban tudjunk lenni.
    Szépek a sálak és a viselőik is! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, tényleg jól áll nekik, édesek, s ha kitavaszodik , még jobban érvényesülnek majd.

      Törlés
  5. Én pont azt szeretem itt Nálad, hogy szép, szelíd és szeretettel teli. Jó érzés jönni ide és mindig jó érzésekkel is távozom, itt harmónia van, én ezt köszönöm, nekem nagyon sokat adsz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Mostanában gondolok rád, a személyre, a helyzetre, az érzésekre, mik ott lehetnek.
      Minden jót.

      Törlés
  6. Tényleg félreértelmezhető az is, ha magunkról írunk, az is, ha másokról, de végülis az a lényeg, hogy arról és akkor írjál, amikor úgy érzed - írnod kell. Nem kényszerből. Ha pedig vannak olyanok, akik mégis félre akarnak értelmezni(mert végülis ez is egy döntés sokszor), azokat nem kell figyelembe venni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Nem kellene.
      kényszer nincs, ez nagyon jó. Volt lebeszélési akció, de nem sikerült- nekem jó ez a dolog, s jók a benne levő emberek.
      Szebb a világ ezzel együtt:)

      Törlés
  7. Gorgeous scarfs!! I love the colors!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Perfect for little girls and their mum:)

      Törlés
  8. ... én pedig azt mondom, hogy másra ne hallgass ezekben a kérdésekben.
    Persze nem muszáj rám hallgatni.
    Csak van az a mese az emberről, a fiáról, meg a szamárról. Azt szoktam mondani itthon, hogy ha minden jó tanácsot megfogadnánk, és mindenkire hallgatnánk, a végén mi vinnénk a szamarat is...
    A sálak tényleg szépek. Látszik rajtuk a beléjük kötött szeretet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedvencem a : "ha rám hallgatsz, azt teszel, amit akarsz" tanács:) Itthon is szoktuk poénosan használni.
      A legjobb az, ha az ember meghozott döntéseit , érzelmeit , gondolatait felvállalja, s jónak tudja őket.
      A sálakban benne van mama szeretete, és sok-sok minden....

      Törlés
    2. Ha egy döntésről a meghozatala pillanatában biztosan lehetne tudni, hogy jó döntés, akkor az nem volna döntés. A döntések mindig kockázattal járnak -- a rossz döntés kockázatával.
      Mindezt csak arra mondom, hogy fel kell vállalni ugyan a döntéseinket, de nem kell mindenáron jónak bizonyítani őket magunknak, vagy másnak.
      Az, hogy megerősödni az esendőségünk felvállalásával lehet, benne van a Bibliában?

      Törlés
  9. Szelídség, békesség szeretteink körében. Adni, adni... és ha véletlenül kapunk, szívünkbe zárjuk és hálásak vagyunk. Magunkkal törődni... nem túl jó érzés, lelkiismeretfúrdalások forrása. De "valódi szelídséggel" csinálni, talán úgy...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, van nekem lelkiismeret-furdalásom...s van, hogy épít, van, hogy rombol. Adni sem adok eleget, tudom, pedig szeretnék, de talán nem vagyok-még- elég jó ehhez. Ezért is kell befelé nézni, meglátni dolgokat-akkor tudjuk, mennyit vagyunk képesek adni, hova mire van szükség- s akkor meglátjuk azt is, amit mi magunk kapunk.Mikor sok, mikor kevés- és elegendő kell, hogy legyen.

      Törlés
  10. Julia, hálás vagyok ezért a blogért, annyira szeretek nálad olvasgatni. Ha nem is írok gyakran, de mindig olvaslak. A virágok nálatok is tavaszt éreznek, épp most láttam haza felé jövet az egyik kertben már virágba borult egy aranyeső bokor. A sálak csodálatosak és persze a kislányaid bájosak.
    Kívánok további szép napot, és hetet!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom leírni, milyen érdekes érzés olvasni ezt....
      És tavasz van, valóban- csodáljuk, aggódunk, s közben tudjuk, valamikor lesz tél, de hogy milyen, s milyen következményekkel...ez a jövő titka.

      Törlés
  11. Önzőség, vagy nem, igenis kell magunkra is időt szánni, magunkkal is foglalkozni. Én pár éve jöttem rá, hogy senkinek sem tudunk megfelelni, mert mindig találnak bennünk hibát azok, akik akarnak. Így én már csak magamnak akarok megfelelni. Nagy kihívás. És nem azzal foglalkozok, hogy MIT mondanak, hanem hogy KI mondja. Írjál továbbra is, mert nagyon jó gondolatébresztő dolgokat írsz!
    Nekünk is vannak ilyen anyukám által kötött sálak. Ha már nem is hordjuk, ez mindig rá fog emlékeztetni. A lányaid nagyon szépek. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Köszönöm.
      És valóban, ha magamnak megfelelnék, minden gondom oda lenne...
      Tennem kellene valamit.

      Törlés
  12. Trend! Hu de utálom ezt a szót!
    Nem ismétlem amiket itt mások oly szépen megfogalmaztak. ezért aztán csak annyit mondok - írj ahogy eddig is tetted, őszintén és szeretettel! :-)
    Köszönöm. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rám sem jellemző- éppen azért használtam, mert tőlem idegen dologról akartam írni.Azt hiszem.
      Igyekszem.

      Törlés
  13. Nagyon is igazad van! MIndig ott kezdődik a baj, amikor megfeledkezünk magunkról. Amikor elfeledjük, hogy csak ép testben lehet ép a lélek, és ha nem foglalkozunk a testtel, előbb-utóbb a lélek látja kárát. Nos, igaz ez konkrét és átvitt értelemben is, hiszen ha nincs rendben az anya, valahogy a család is szenved. Szóval, bizony, magunkat kell jól karbantartanunk ahhoz, hogy másokkal is megfelelően törődhessünk. A blogot pedig úgy írd szerintem, ahogy neked jólesik. Ahoyg neked "jön". Mi sokan ide járunk töltekezni, erőt meríteni. Néha nagyon kell. Olyankor főleg, amikor magunkról elfelejtettünk egy kicsit gondoskodni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm bejegyzésed, és megjegyzésed. Remélem, eljön a pillanat, amire vársz, mielőbb.

      Törlés
  14. Jaj, és gyönyörűek a sálak. Vajon véletlen? Éppen most kötök sálakat én si a lányoknak. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Véletlenek nincsenek, mutasd mielőbb meg:)

      Törlés
  15. Így van!!!Mármint,mindenben igazat adok az előttem szólóknak!Abban,hogy jó hozzád betérni,.....hogy jó,hogy vagy nekünk.....hogy jó,hogy "ÍGY" írod a blogot,ahogyan eddig is tetted...miért is változtatnál ezen??!
    Én azt gondolom,hogy azok az emberek,akik nem szállnak magukba,talán csak aktívan vegetálnak ebben a világban!!!De azok,akik ismerik saját értékeiket és hiányosságaikat,azok csak "egész" emberkék lehetnek!!És te ilyen ember vagy!!Teljes ember!!Ha ez nem így lenne,nem tudnánk tőled erőt meríteni,vagy csak éppen szépeket olvasni!!!Van,hogy neked is erőt, kell merítened innen-onnan:blogvilágból,Bibliából,családból,kollégákból.....nincs ezzel semmi baj!!!Az a nagy bátorság szerintem,ha igenis kikiáltjuk,hogy nincs bennünk minden rendben!!Sokszor a körülöttünk lévők,olyan erősnek gondolnak minket,hogy azt hiszik kősziklák vagyunk,márcsak éppen azt felejtik el,hogy a kősziklákból,ici-pici darbkák olykor letörnek,........de attól még a szikla,igenis szikla marad,csak történt egy ici-pici változás rajta!!!Szeretettel ölellek!!Emese

    VálaszTörlés
  16. Talán furán hangzik, de egy közeli barátunk hirtelen, nagyon korai és felfoghatatlan halála indított el hasonló gondolatokat kicsinyke falunk még kisebb baráti közösségében. Hogy amíg lázasan és görcsösen igyekszünk "szociálisak" lenni, mások igényeire, kívánságaira odafigyelni, meghallgatni, megoldani, segíteni, addig a saját lelkünk, gondolataink, vágyaink háttérbe szorulnak. Pedig azok is fontosak. Sőt! Hiszen csak akkor tudjuk a másikat teljes odaadással segíteni, ha mi magunk "rendben" vagyunk.
    Nem kell mindig erősnek lennünk, fájhat is néha ez-az, meg rossz kedvünk is lehet, akár még nyilvánvaló ok nélkül is. Ha nem éljük meg ezeket, nem vagyunk teljesek, nem vagyunk önmagunk. És ha nem vagyunk teljesek, kevesebb jut belőlünk másoknak is...
    Szeretettel: Bettus

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések