Attól függ,

hogy jóvátehető-e a már megtörtént, hogy mekkora a másik megbocsájtási hajlama, képessége, akarata.
S szépen is meg lehet halni, méltósággal, ha rendben hagyod dolgaidat, jóvátettél s megbocsájtottál.

 Mert volt egy távozás, amit máig úgy képzelek el, hogy az szép volt, méltóságteljes, hittel viselt, s ez a képzeletem biztos tudattá lényegül át, mert az életrészlet, ami abból nekem is adatott ,azt mutatta, hogy a végére már nem maradt jóvátenni való- sőt, közben sem volt, mit, minden olyan szépen zajlott-, békesség volt, s félelemnek leghalványabb nyoma sem.

13 napja minden reggel megiszom a zöld teát, két részletben tudom, gyorsan egymás után. Kétszer érzem, egyre erősebben, hogy lehetne az élet keserű  is, s így indítva reggel, egész nap hálásabb tudok lenni, hogy az élet íze nem olyan, mint  a teáé, de talán ha néha még az is lesz, értelemmel bír , s valamiféle jótékony hatása lesz. Ezt remélem a teától is.

"Isten szívén megpihenve forrjon szívünk egybe hát..." - nem csak beszéltünk. Mesélünk majd róla:)


Megjegyzések

  1. Most itt nálam ég a gyertya, illatozik a kávé, és én a gondolataidra gondolok...

    VálaszTörlés
  2. Ha még nem történt meg, azt nem jóvá szoktuk tenni, hanem máshogy. Csak ebben a kapkodásban, mire azt gondolnánk, hogy "ne..." már meg is történt.
    Bölcsen van ez a világ múlandóra teremtve.

    VálaszTörlés
  3. Békében a világgal lemenni... így szeretne szerintem mindegyikőnk.

    Pár hónapja cukor nélkül is iszom a teát. Mondhatni, Megtanultam a tea igazi aromáját élvezni (utólag hálás vagyok érte)... Azóta, ha a többiek készítik, mindig nagyon cukrosnak tűnik... Néha meg is kérdem: tettél teát a cukrodhoz? :-)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm szépen!
    Mindnégyeteknek- ennél szebben most nem tudom elmondani.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések