Viszonylag korán

kell rendben lenni, arcilag, agyilag, lelkileg, ruházatilag, padló és asztal tájékán, s minthogy ez rendesen valamelyik pontban nem jön össze, hiába, ugyanilyen rendesen szembesülünk valakivel. Különböző okoknál fogva.

Teljesen élettelen mostanra  a fa,s a megjegyzés, hogy milyen szép volt , hozza a pillanatot, az érzést, hogy akkor most. Most kell megválni tőle, mint embertől, ki mozdulatlan a ravatalon. Szép volt, élete, ragyogása, sugárzott, körülvett és körül volt véve. Maga volt az ajándék, s az érzés, mit hozott. Hogy mennyi ideig, ugye nem  tudtuk. Ennyi volt, senki emberfia nem mondhatta meg, mikor lesz vége. Most. Embernek, fának.

Jó, amikor úgy válunk meg , hogy az emlék szép marad. Hogy nem fölösleges, lökdösött, nem kívánt. Még nem szemét, de most már máshol  a helye. Marad a remény, hogy helyette sok más fa és sok más ember, ki nem is helyette, inkább érte, vagy talán utána....

S az előzmény, amit Orsinak írtam, így teljes  a kép, mi közben megerősít abban, ami ellen közben sokan harcolnak, nevezetesen, hogy jó írni mások bejegyzéseihez, hálás dolog elmondani, hogy szépet írt, hogy jó volt olvasni:

Még Anna is azt mondta, ma kellett volna lebontani- biztosan tanították az iskolában. Én meg ügyet sem vetettem rá- kapaszkodom belé, és hagyom még:), míg eljön a pillanat. Pontosan tudom, hogy ezen a héten lesz, de addig még be kell ülnöm egyszer mellé, nyugodtan, a félhomályban, eljátszani az ünnepet.

Ez hétfőn volt, azóta be-beültünk, együtt, hallgattunk hegedűmuzsikát, és megbeszéltük, együtt szedjük le.
Megválunk. Szeretettektől.

És rátalálunk szeretettekre. 



  Köd előttem, köd mögöttem,
Isten tudja, honnan jöttem.
Szél hozott, szél visz el.
Minek kérdjem, mért visz el?

Megjegyzések

  1. Valamikor nem ragaszkodtam hogy mikor bontjuk a fát. igaz mindig olyan fánk volt ami nem hullik, sőt utánna kiültethető! - én imádtam azt a nyugodt ünnepi hangulatot amit a fa sugárzott a lakásban. :) Kár hogy mára ez az érzés megkopott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :( Minden bizonnyal sok minden közrejátszik ahhoz, ahogyan az ünnepet megéljük. Az igazi az lenne, ha a fa helyett valami más, lényegei dolog tölthetné be az űrt és az ünnepet.

      Törlés
  2. Igen, eljön a pillanat, és ha a Vízkereszt dátumához is kötődik a fabontás, a lelkem talán akkor nincs még készen rá. Aztán egyszer csak teljesítendő feladattá válik az egész.Ez lesz a pillanat Akkor elbúcsúzom tőle, megköszönöm a szép perceket, órákat, és elkezdem szedni a díszeket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) S ez már nem is olyan macera, mint a feltevés.

      Törlés
  3. Mi nem válunk meg tőle (gyökeres)... Leszedtük a díszeket, a fényeket, de benn zöldell a szobában.Majd csak tavasszal kerül ki, addig itt benn erősödik. Már tavaly is így csináltuk, megérte. Az akkori az udvaron zöldell. Az idei ismerősökhöz költözik. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, persze, hogy megéri- itt olyanokat árulnak, amiket betesznek edénybe, de gyökere nincs, kész átverés. Ha meg eljön az ideje a valódiaknak, biztosan nekünk is olyat hoz az angyal.

      Törlés
  4. Épp alatta ülök. Majd ... Talán a hétvégén. :)

    VálaszTörlés
  5. Egyetértek Évával, én nem szeretem, ha megmondják, hogy mikor KELL leszedni. Majd ha eljön a pillanat, ahogy írtad is. Akkor kevés energiával gyorsan megteszem, de ha kényszer, akkor nem akarom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Semmit sem szeretünk külső nyomás hatására tenni. Ez tény. Aztán meg minden másban jó lenne tudni, hogy mikor van a pillanat.

      Törlés
  6. gyönyörűen írsz..mindig megrezegtetsz bennem valamit..<3

    VálaszTörlés
  7. Kedves Júlia, hosszabb ideig távol voltam, nemrég értem haza, erre felénk azt mondják a jókívánság soha sem késik, így most szeretnék kívánni békés, boldog, egészségben és szeretetben gazdag új esztendőt neked és szeretteidnek.

    VálaszTörlés
  8. Te írsz, és én olvaslak. És olyan jó...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod, mennyire örülök. S még legyen fordítva is:)

      Törlés
  9. Minden gyönyörű érzést, gondolatot megfogalmazol helyettem...és ahogy Tulipánt írta: ez olyan jó!! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, senki helyett, itt csak együtt lehet. Mint most.:)

      Törlés
  10. A családi konzílium ma úgy döntött, hogy a karácsonyi hangulatot még egy héttel meghosszabbítjuk. Azaz fabontást csak jövő szombatra tervezünk...

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések