Elvonatkoztatni

attól, amit a rendszer kér,
amit a szülők elvárnak,
 amit a gyerekek szeretnének,
s amire lehetőségeink adódnak,
mert mindezeket összehangolni rendszerint képességeinket felülmúló feladat,

szóval összehangolni a körülményeket :  kihívás.
Még úgy is, hogy nem tettem hozzá, hogy mindeközben vannak saját elképzeléseim is.
Arról, hogy milyen legyen az a néhány óra, amit együtt töltünk az óvodában- gyerekekkel, s közben kollégákkal.

Ehhez képest semmiség majdnem éjfélkor kibaktatni a teraszra, megkeresni a nyáron gyűjtött köveket,meg a kedvenc festettet, s közben gondolkodni, hogyan is vezethetem el okosan a gyermekeket a mesék varázslatos birodalmába, mennyi az, ami belefér egy délelőttbe. Tudom közben, millió ötlet mindenfelől, s nem is keresek utána. csak súrolom a követ,  s eszembe jut Ágnes asszony. Aztán észrevétlen lesz dél, miután gurigakirályfik és királylányok sorakoztak a jelenléti kis kastélynál, abroszt díszítettünk, hogy legyen a dinom-dánomhoz a végén, megépült a várudvar meg a falu, s a kicsi lányok gondosan kirakták a  hozzá vezető ösvényt, lett az óvónéniből babáját dajkáló asszony, aki vendégül látja a gyerekeket, együtt dalolnak, mesélnek, s mert kőlevessel mégsem lehet vendéget megkínálni, megfestik a tisztára mosott marosi követ, s valami finomságot kapnak jutalomba.

Részemről minta.
Ők pedig ujjongva- lerombolhatjuk, hogy újraépíthessük?

Ilyesmik is vannak, miközben napokig meghatottan figyelem a váratlanul jött jókívánságokat. Köszönöm:)




Megjegyzések

  1. Válaszok
    1. Igyekszem a lelkesedést megtartani- mikor nem törnek le, vagy épp én önmagam :)

      Törlés
  2. Köszönöm csodálatos kincseidet Júlia! Köszönöm, hogy engem is meghívtál azzal, hogy bepillanthattam a messze távolból, így neten keresztül a mesék csodálatos birodalmába, Elegendőek voltak hozzá kavicsaid és a királyi lakomát megvilágító gyertya fénye. Vezessen utadon továbbra is a Szentlélek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm- szépeket szépen írsz.
      Örülök, mert nem vittem gépet, nem örökítettem meg a napot, s mégsem veszett kárban- talán ezzel is hozzásegítettem egy kicsit ahhoz, hogy az élmény tovább éljen. Legalábbis, míg újak jönnek.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések