A közösséghez

való tartozás erejét csak belülről lehet megérteni, a körön kívül maximum csodálkozni lehet rajta. El tudom azt is képzelni, hogy van, aki nem igényli a valahová tartozást, bár talán inkább azt kellene mondani, az ilyen ember nem tudja még, hogy neki is szüksége van egy kis csapatra.
Mennyi közösség, de legalábbis emberek csoportosulása- saját elhatározásból, vagy külső körülményekből fakadóan- , mennyi kíséri az embert élete során. Óvodában pajtásoknak hívjuk azt a  maroknyi gyereket, akiket a szülők egybesorakoztatnak, aztán jön az osztály, s vele párhuzamosan a sport-, tánc-, színjátszó kör, nekünk ott volt a cserkészet, amihez hasonlót ritkán kap az ember, meg az IKE, amit sokan még hírből sem ismernek, az egyetemi csoportok....s kiegészíthető a sor, mert manapság zumbáznak a mindenféle korosztálybeli nők, korai fejlesztésre járnak a csecsemőkkel, azt hiszem, fb csoportok is vannak, s amúgy sem tudom felsorolni az összeset :)
S mert a mindennapjainkat meghatározzák a napi események, így kerülnek ide ezek a kis bejegyzések. Hogy legyen példa mindenki számára- az egyház is közösség, olyan, ami befogad, s imádságban hordoz. A nőszövetség munkája túl barátságokon, érdeklődési körökön, foglalkozásokon s életkorokon, közösséget teremteni, segíteni, együtt örülni, de legfőképpen imádkozni.

A közösség megtart, ha jól megválasztjuk, építjük azt.



A blogos közösséget is csak az érti meg, aki részese annak, aki élteti, szereti, s nemes lélekkel van benne. Örülök, hogy ismét többen vagyunk itt :)

Megjegyzések

  1. Én olyan fajta ember vagyok, aki magában is jól elvan, de mégis kell, nagyon kell a közösség.
    Ahol viszont ott vagyok, ott teljes szívvel, és lehet számítani rám.
    Tudok nemet mondani, akkor is, ha nagyon jó lenne, érdekelne egy új dolog, egy új csapat, - ezt is meg kell(ett) tanulni.
    Az egyházi kis mindenféle közösségek pedig abban ragyogják túl a többit, hogy akkor is működnek, ha teljesen eltérő korú, habitusú, érdeklődésű emberekből áll.


    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is elvagyok...
      És mégis az életem arról szól, hogy közösségekben élünk, szeretettel tulajdonképpen.
      Ami számomra a legfontosabb volt, azt értetted te is meg- hogy különböző szempontok, mik más közösségeket meghatároznak, itt nem számítanak. Csak egy, s igyekszünk azon lenni, hogy az az egy a lényeges szempont legyen.Köszönöm, Márta!

      Törlés
  2. Orulok,hogy ismerlek Julia! Akkor is,ha csak igy.Keves kozossegformalo ember van,de aki igen,az igy,itt is kitunik..mint Te is.Szepet,szinvonalasat adsz,minden beirassal epitesz,a sok kozul,ezert is orulok,hogy ismerhetlek.Koszonom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Véletlenek nincsenek, én is ugyanezt írtam volna rólad- talán írtam is már valamikor. Köszönöm.

      Törlés
  3. A gyülekezetis közösségben kivirulok.:) Szeretek egyedül is lenni itthon,de nagyon jó ,ha van közösség.Milyen jó lehet nálatok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Merjük remélni, hogy jó, hogy léteznek dolgok , azt hiszem bizonyítja is.
      És nagyon örülök, amikor azt hallom, gyülekezeti közösségek tartanak meg embereket- akkor betöltik feladatukat.

      Törlés
  4. Közösséghez tartozni mindig is jó volt. Én nagyon szeretem. Építi, szépíti a lelkem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, így van. Most megértem azokat, akik nem kívánják, mégis örülnék, ha egyszer ráharapnának az ízére:)

      Törlés
  5. Közösséghez tartozni nagyon jó... pedig én jól elvagyok magam is-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elsősorban önmagunkkal kell jól ellennünk:), aztán jöhet a külső társaság. Semmit sem szabadna túlzásba vinni :)

      Törlés
    2. igen!-) mert aki jól el van magával, a közösségeben is megtalálja a helyét...

      Törlés
  6. Én is az a tipusú ember vagyok aki jól elvan egymagában, vagy a szűk családi körben! DE közel 1 éve én is megtapasztaltam a közösség erejét :) Vannak olyan emberek akik ferde szemmel néznek ránk azóta, de mi ott őszinteséget, barátságot és befogadást kapunk!

    Csodálatosan megfogalmaztad a közösség fontosságát életünkben!
    Piroska

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aki ferdén néz, az még nem jutott el oda, hogy meg akarja maga is tapasztalni...A lényeg, hogy ti igen, és én tudom, hogy csakis jó helyekre tartozhattok:)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések