"Aki nincs megelégedve a haranggal, amit öntött, csak pillanatnyi elkeseredésében vádolhatja őseit, amiért nem adták át titkukat. Az átok ugyanis nem segít. Ehelyett jobb, ha útra kél, hogy még kiválóbb agyagot találjon és tökéletesebb harangot öntsön." 
(Ancsel Éva: „Töredék az emberi teljességről”)




Megjegyzések

  1. Mi lehet bennem, hogy elsőre haragot olvastam? ...

    VálaszTörlés
  2. Én inkább annak vagyok a híve, hogy a harangöntés titkait ne vigyük magunkkal a sírba. Írjuk le, rajzoljuk le, fényképezzük le, filmezzük le. Sőt, hagyjunk harangmintát is.
    Mert egy vadbarom ős miatt mindig elkezdeni újból országot építeni, lehet, hogy nemes feladat, de fárasztó. Az ősnek akkor mi az értelme?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)
      Persze, persze, itt nem is az ősök titkolózásáról volt szó, sokkal inkább az utódok hozzáállásáról- mert azért mégsem mindenről az elődök tehetnek.
      Át kell adni, minél többet, hogy hátha annak, aki utánunk jön, valamivel könnyebb lesz.
      Én még nem sokat adtam át, csak remélni tudom, lesz rá időm, s elég eszem.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések