Titkaim

vannak,
némelyeket még magam előtt is rejtegetek, hiszen amiről nem beszélünk, az nem is létezik, pedig becsapós, mert nemcsak titkos bűn meg bánat ,hanem öröm is van, s ha előbbiért bűnhődni kell,utóbbi maga a jutalom. ( Ezt meg lehetne társakkal is osztani....)

Én  láttam magam a szereplőkben, felváltva mindenikben egy-egy kicsit,
- hiszen az írónő, ő mindent odaszán, hogy munkája jól menjen,
-meg a férje, ő örömmel támasza társának, s bár őrlődik, szeretettel marad a realitás talaján, s tartja, tartja őt is
- és a házvezető, aki mindenki életét tökéletesen megszervezi, s addig nem kell a magáéval szembenéznie, bár néha megpróbál, de mindig akadályokba ütközik, s elvei vannak, meg kioktat
- és az árus, aki mindig cipel, málhás, és irigykedik meg intrikázik,
- meg a másik szomszéd, aki menni akar, s kap hozzá fekete kombinét,

megannyi szerepben látom magam egy kicsit, s közben tudom, hogy nem hiába ment Nikodémus sem éjjel Jézushoz, hanem mert nem ismerte eléggé önmagát, Őt pedig még annyira sem.

Meg kell önmagamat ismernem, s menet közben elfogadnom, mert valami rám is van bízva, s azt csak tisztán látva lehet elvégezni.És akkor profi szinten, nem amatőrként.  Meg kell ismernem a körülöttem élőket, s menet közben el is fogadnom, annyit és azt, amit nekem szánnak. Nem többet.
Nem vagyok mindig lelkes, van, hogy felháborodott, ingerült , rest is vagyok, s ez így már nem titkom, de tanulom a máskénteket. Én legalább akarom.





Marosvásárhelyen játszák Az ajtó című darabot, mit az első sorból nézve úgy ragad magával, hogy aztán ki tudja, mikor fog majd letenni. Négy friss színházélmény-  leckék, amiket jelesre megtanulok. Mesélni is kellene róluk. Nem titok.

De hogy mit keres egy katolikus imakönyv az írónő kezében, sosem fogom megérteni...ez a rendező titka, s nem biztos, hogy rám bízná:)

Megjegyzések

  1. Kitalaltam, ahogy a szereploket soroltad:) tavaly lattam a filmet, ujra fogom nezni, bar a konyvet is nagyon szeretnem olvasni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én végigolvastam Szabó Magdát- leszámítva a drámákat- valóban érdemes.

      Törlés
  2. Én olvastam, napokig hatása alatt voltam. Tudott ő írni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nagyon tudott írni, írásaival az olvasót magával ragadni. Nagyon-nagyon szeretem az írásait!Milyen jó, hogy volt nekünk! :)

      Törlés
    2. Igen, tudott- csak tudjuk mi olvasni, érteni :)
      Nálam is abszolút kedvenc.

      Törlés
  3. Nagyon köszönöm Júlia, hogy leírtad a vele kapcsolatos gondolataidat, így eszembe juttattad, hogy milyen rég szándékozom megkeresni a neten. És íme most hatásodra felkutattam, megnézem. A filmes oldalamra is beraktam, ha bárkinek kedve támad megnézni, újra nézni. http://remenykelto.blogspot.hu/p/filmek-videok.html

    VálaszTörlés
  4. Nem olyan régen láttam a Régimódi történetet színházban. Az egész előadás, a történet beleszegezett a székbe...

    VálaszTörlés
  5. Aki Szuperment akar látni, eredjen a moziba! Mi itt kérem emberek vagyunk. Nehezebb ugyan így szeretni, és elfogadni, de talán éppen ez az élet egyik legszebb kihívása...

    VálaszTörlés
  6. Nem keltettem azt a benyomást, ugye, hogy esetleg szupernek érezném magam....

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések