Annál azért

sokkal szebb volt , minthogy elüssem az egészet dédelgetett poénommal, nevezetesen, hogy jó érzés volt tapasztalni, mégiscsak vannak, akik megelőzték az ING-t , és annál korábban köszöntöttek:). De ha nem jegyzem meg ezt magamnak, nem is én vagyok....

Pedig én, lassan úgy néz ki, akármekkorán, évben, kilóban....

S benne van egy napban az egész élet.
 Éppen fele annyi vagyok, mint anyám, és pontosan annyi, mint ő, amikor én születtem.
Gyerekkoromban kitették a zászlót, hogy a munka ünnepére kellően díszben legyen az ország. Egy ideig, azt gondoltam, nekem szól a sok lobogó.
 S mindig volt, aki velem ünnepelt. Ma is.
Ritkán vagyok a helyzet magaslatán, ma sem mindig- de kellőképpen meghatódtam minden apróságtól, s aztán úgy összegyűltek, hogy most szépen leltárba  veszem őket .

Ma mindenki kedves volt hozzám. Jó, ha kedvesek.....




Furcsán érzem, hogy különleges volt ez a nap....

 József Attila -SZÜLETÉSNAPOMRA

Harminckét éves lettem én -
meglepetés e költemény
csecse
becse:
ajándék, mellyel meglepem
e kávéházi szegleten
magam
magam.
Harminckét évem elszelelt
s még havi kétszáz sose telt.
Az ám,
Hazám!
Lehettem volna oktató,
nem ily töltőtoll koptató
szegény
legény.
De nem lettem, mert Szegeden
eltanácsolt az egyetem
fura
ura.
Intelme gyorsan, nyersen ért
a „Nincsen apám” versemért,
a hont
kivont
szablyával óvta ellenem.
Ideidézi szellemem
hevét
s nevét:
„Ön, amig szóból értek én,
nem lesz tanár e féltekén” -
gagyog
s ragyog.
Ha örül Horger Antal úr,
hogy költőnk nem nyelvtant tanul,
sekély
e kéj -
Én egész népemet fogom
nem középiskolás fokon
taní-
tani!

Megjegyzések

  1. Ó,ha jól értem: Isten éltessen,őrízzen,védjen! A lányomnak is ma volt a szülinapja.:)

    VálaszTörlés
  2. Szívből gratulálok, jó egészséget és mindazt, amit Te kívánsz magadnak Júlia! :-)

    VálaszTörlés
  3. (Off: Júlia, a sok süti közül a bal oldalon, mi az? Nagyon-nagyon finomnak néz ki!!!!)

    VálaszTörlés
  4. Méltó erre felütni a Magyar Református Énekeskönyv 134. énekét, abból is a 3. strófát ilyesformán:
    "Megáldjon téged az Isten A Sionról kegyelmesen, Ki teremtette az eget, A földet és mindeneket!"

    VálaszTörlés
  5. Meg nagyon sok Boldog Szulinapot Neked!:) Szeretettel!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon boldog születésnapot kívánok neked! Két éve én is megosztottam ezt a verset, 34-re még semmit sem találtam :-)

    VálaszTörlés
  7. "Áldjon meg Téged az Úr és őrizzen meg Tégedet..." Születésnapodon én is nagy nagy szeretettel köszöntelek Téged, kívánok jó egèszséget, lelki békét, erőt és türelmet a minden napokhoz!
    Szeretettel
    Pirosk

    VálaszTörlés
  8. Isten éltessen Júlia! Kívánom, hogy ezután is MINDIG legyen, aki Veled ünnepel!

    VálaszTörlés
  9. Isten éltessen nagyon sokáig erőben egészségben szeretteid körében!

    VálaszTörlés
  10. Isten éltessen sokáig kedves Júlia! Minden szépet és jót, vágyaid teljesülését kívánom Neked innen, a messzi távolból!

    VálaszTörlés
  11. Isten éltessen sokáig, drága Júlia! Adjon sok-sok egészséget, erőt, bölcsességet és szeretetet, hogy az élet minden helyzetében tudj méltón helyt állni! :)
    A lányok is boldog születésnapot kívánnak! :)

    VálaszTörlés
  12. Szívből kívánok nagyon boldog születésnapot, kedves Julia. Sok szépet és jó egészséget!:-)

    VálaszTörlés
  13. boldog születésnapot kívánok, és sok jót

    VálaszTörlés
  14. ÁLDOTT ÉVET neked, edves JÚLIA, szeretteid körében. :)

    VálaszTörlés
  15. ÁLDOTT ÉVET neked, edves JÚLIA, szeretteid körében. :)

    VálaszTörlés
  16. Isten éltessen! Kívánom Neked, hogy minden szép és jó megtaláljon az életben :)

    VálaszTörlés
  17. Isten éltessen, erőben, egészségben:) Érdekes, Párom nagymamája május 2 -án született, az ő lánya pedig, a Párom édesanyja szülinapi ajándékként huszonegynéhány évvel később május 3-án :)
    Én augusztus 1-én születtem, nálunk Nyárádszeredában akkor mindig kirakodóvásár van, hintával meg mindennel, én is sokáig azt hittem, hogy az nekem szól :)
    Az idén pedig rám is érvényes lesz József Attila e verse, amelyet nagyon szeretek a Csík Zenekar előadásában :)

    VálaszTörlés
  18. Isten éltessen sokáig, erőben, egészségben, boldogságban, szeretetben. :))

    VálaszTörlés
  19. Nagyon boldog születésnapot kívánok!

    VálaszTörlés
  20. Drága Júlia, itt is köszönöm köszöntésedet és kérem, hogy ugyanezen alkalomból áldjon meg Téged az Úr egészséggel, békességgel, bőséggel! Szeretettel Ölellek!

    VálaszTörlés
  21. Isten éltessen, boldog születésnapot!

    VálaszTörlés
  22. Drága Júlia! Isten éltessen sokáig örömben, egészségben, boldogságban! :)

    VálaszTörlés
  23. "Ne éveket adjunk az életnek, hanem életet az éveknek."
    Isten éltessen, boldog születésnapot!

    VálaszTörlés
  24. Még sok szép, boldog, tartalmas... évet kívánok!

    VálaszTörlés
  25. Boldog szülinapot, szépet és jót! :)

    VálaszTörlés
  26. Júlia, kívánom, hogy minden napod ilyen szép legyen, és minden álmod valósággá váljon!

    VálaszTörlés
  27. Boldog születésnapot, kísérje boldogság, szerencse, egészség a harminckettedik évedet! Zita

    VálaszTörlés
  28. Légy boldog és mindig vidám kedvű!Boldog szűletés napot!

    VálaszTörlés
  29. Utólag is Boldog Születésnapot kívánok. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések