Ez már

hajnal,  a napnak jól kell indulnia, méltó, hogy bárki rápillant a szerény vonalvezetésre, szépet találjon, s kedvesen eltegye. Oda, ahonnan mosolyogva veszi elő, jól megszorítja, mint vándor a botot, rá is támaszkodik, s szépen halad , amerre menni kell.
Lehet, hogy még én is. Ha majd felkelek.

 












Alázatról mesélnek a képek, a szénégető emberek élete azt hiszem erről szól. A Kalonda tetőn menet is, jövet is utánuk bámultam, lestem arcokat, kezeket, rakást és gomolygó füstöt. Mint megannyi munkát, ezt sem tudnám végezni, mert nehéz, nekem elképzelhetetlen. De állni, figyelni, és sokat tanulni, bármikor tudnék tudnék a közelükben.
Emlékszem, Jódon láttam az első ilyen rakásokat. Amikor felmentünk egészen a szénégetőkig:).

Megjegyzések

  1. Jó tíz évvel ezelőtt itt nálunk is voltak egy darabig szénégetők Erdélyből. Három boksát is égettek egyszerre! Élmény volt látni ahogy a Magyar-völgyből szált alá hajnalban a boksák füstje!!
    De jó látni ezeket a képeket és hogy emlékeztetsz rájuk! :-)

    VálaszTörlés
  2. Szép, nehéz, méltóságteljes munka.Tisztelet nekik!

    VálaszTörlés
  3. Pár éve még itt nálunk is voltak. Köszi a képeket!

    VálaszTörlés
  4. Itt is voltak ,de azok a "köcsög ződek " betiltották!

    VálaszTörlés
  5. Én ITT nálunk nem fognám rá a Zöldekre! Bár azt sem tartom elképzelhetetlennek hogy ők kavartak bele. Azt hiszem inkább az volt a baj amit én konkrétan tudok hogy - feketén dolgoztatták az embereket! Nem egyszer volt hogy bujtatni kellett őket a vámosok elől! Mert nálunk miért is menne valami is szabályosan. :-(

    VálaszTörlés
  6. Hmm... szénégetők. Mekkora élmény volt ilyet látni annak idején... Egy kis csodavilág. :-)

    VálaszTörlés
  7. Engem -valamiért-elbűvöl ez a látvány. Mint ahogyan minden munka, amiről tudom, sosem lennék rá képes.
    Örülök, hogy együtt gondolkodunk...
    Most különösen:)
    Köszönöm.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések