Túl a szabad

akaraton, 
valami veszélyes vizekre merészkedik az ember, ha még egyáltalán az , és feszíti-feszíti  a húrt, míg most már félő, hogy elpattan. Hogy mi a nagyobb bűn, erről nem beszélhetünk, mert kategóriák-ha jól tudom- nincsenek. S mégis, van, hogy dolgok tényleg az egekbe kiáltanak.

És a tömeg, aki ujjongva emeli magasra a szakállas nőt. Mi van a lelkében? Meddig dacol, és keresi az elképzelhetetlent, csak azért, mert ő a tömeg s ereje van....

Óvakodtam hozzászólni mindig , amikor a másságról írtak, vitáztak, gondoltam, csatázzatok csak, reménykedve a józan ész diadalában. Most annyira összezavarodtam, hogy képernyőre vetem bánatomat: nem, nem ilyennek kellene lennie  a világnak.

Mindazáltal azt is tudom, én magam is sokszor szégyenfoltja vagyok minden normalitásommal együtt.
 Mégis, mégis, mi lesz ennek a vége....

Igazából csak azt akartam írni, hogy minden elrettentő példa , minden nehézség tanít.
Még jobban kapaszkodni a jóhoz.


Megjegyzések

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Sziasztok,
    prűdek vagytok leánykák! A szakállas nő nem mai jelenség ,történelmi hagyományai vannak
    -(lásd : szakállas fáraónők)
    -vagy ezt: Képtalálatok - a szakállas nő.

    Nagyon sok nőnek keseríti meg az életét mert szőrteleníteni kell az "arcocskáját" a bevett szokások miatt.
    Ugyanakkor vannak szőrtelen férfiak ,ők meg ettől szenvednek ,szintén a szokások miatt.
    De nyugodjatok meg ,őket is a Jóisten teremtette nem az ördög.
    Valaki mondta ,hogy nemünk kialakulása tulajdonképpen biológiai kompromisszum .
    És a kétneműeket vajon ki teremtette?
    Tehát nyugodjatok meg, nincs még itt a világvége ,ami nem tetszik nem kell még egyszer megnézni.
    Ilyen egyszerű.
    Ja...a

    VálaszTörlés
  3. Ja...a akkor borulj össze vele. Ilyen egyszerű.

    Berci

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a tanácsot Berci!
    http://www.youtube.com/watch?v=rD4mp33bzec

    VálaszTörlés
  5. Csak a tisztánlátás végett szeretném néhány szóban említeni. Nincs itt semmiféle szakállas nő. Thomas Neuwirth a neve, férfi (ezért szakállas), nőiesen öltözködik, viselkedik - tranvesztita. Jó pár éve mozog már a médiában, régóta énekel, showműsorokban lép fel. Tavaly is ő lépett az osztrákok színeiben fel.

    Saját vélemény: minden külsőségtől elvonatkoztatva a szám nagyon jó, a hangja szép, az előadása szerintem díjnyertes. Kezében a díjjal, amit mondott fenomenális!
    Ami megdöbbentett, hogy Európa ennyire tolerálja ezt a furcsa másságot... ezt nem hittem volna, hogy ennyire egyöntetűen több ország neki ítéli a max. pontszámot.
    Konzervatív énem berzenkedik, hogy valóban hova vezeti ez a világot...? Ugyanakkor igaza van a névtelen hozzászólónak is "őt is a Jóisten teremtette". (mert akkor ilyen alapon lehetne másokat is szelektálni!!!)

    VálaszTörlés
  6. Kedves Berci,nem nagyon értek az emberi lélekhez.Nyilván aki tanulta és naponta műveli mint Júlia ,valószínű sokkal jobban érezhet bizonyos veszélyeket. Ezt én nem akarom kétségbe vonni .Csak azt akartam mondani ,hogy mindig a közgondolkodás győz a világban legyen az a közgondolkodás jó vagy rossz,KIEMELNÉM: persze csak egy ideig,aztán jön az összeomlás ,és aztán kezdődik minden elölről . Rengeteg pro és kontra vélemény van az index fórumon .Bocsánat Júlia ,egyet ideteszek.
    Psziche 2014.05.11 14:40:01 © 27507

    Nagy-nagy gratula Andrásnak az 5. helyhez, magához a dalhoz és hogy ilyen tisztességesen el tudta nyomni ekkora stresszhelyzetben! Jó érzés volt, hogy ilyen erős dallal nevezett be Magyarország ebben az évben.

    A mi dalunknál nekem csak Conchitáé és a svéd lányé tetszett jobban, a holland számot viszont elég langyoskának, semmilyennek tartom.



    Nem hittem volna, hogy Conchita tényleg megnyeri, bármennyire is esélyesnek jósolták, mert nem reméltem, hogy Európa elmaradottabb országaitól is ennyi pontot fog kapni. Azon meg végképp elcsodálkoztam, hogy a magyarok tízet adtak neki. :-) Szóval örültem, hogy ő nyert, mert a dal kifejezetten jó volt a mezőnyben és úgy általában az Eurovíziós színvonalhoz képest, ugyanis jól felépített, nagyívű, dallamos, szenvedélyes, és csak annyira kommersz, amennyire muszáj ebben a közegben. És hozzáteszem, Conchita jó előadó.



    Enyhén szólva is érdekes egyeseknek az a feltevése, hogy csupán azért nyerhetett ő, mert úgy néz ki, ahogy, miközben a dal gyengének vagy szarnak van nevezve. Én még tegnap éjjel meg voltam arról győződve, hogy nem azért, hanem épp annak ellenére nyert ő, hogy úgy néz ki, ahogy. Azt gondolom, akkor is a mezőny egyik legjobb dalának hallanám ezt, ha történetesen egy szép nő énekelte volna. Nyilván akik meg gyengének tartják, esküsznek rá, hogy semmivel sem értékelnék többre a dalt egy igazi női előadóval. Mit lehet itt tenni? :-)

    Amúgy Conchita natúrban egy nagyon helyes férfi, és ha akarná, azt is el tudná hitetni magáról, hogy született nő. Így kicsit furcsa, szokatlan, de ennyi.



    Lényeg, hogy tegnap éjjel derűs elégedettséggel kapcsoltam ki a tévét. Ma délben meg benéztem ide. Hát nem kellett volna! :-( Ha az ostobaság és korlátoltság fájna, az ide írók egy része már haldokolna!

    Eurovíziós Dalverseny
    Topikleírás
    Új hozzászólás
    Nyitotta: Transylvanianmixedgrill, 2005.03.13 19:09 | Hozzászólások: 25505 | Hozzászólók: 785

    VálaszTörlés
  7. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  8. Igazad van nem jó volt ez a szó ,inkább a konzervatívat kellett volna használnom.
    a prűd az félreérthető

    konzervatív

    maradi, régimódi; érték megőrző; ellenséges az újdonságokkal szemben

    prűd (francia) Álszemérmes, erénycsőszködő. "A prűd ember a nemiségre és az erotikára vonatkozó leghalványabb célzást (szóban, írásban, képen, viselkedésben) tüntetően elítéli, felháborodik a csókolózó fiatalok vagy a rövid szoknya láttán, és fügefalevelet követel az aktszobrokra ".
    prudentia, ae f (latin) Okosság, körültekintés.
    prüdéria (francia) Álszemérem, prűd magatartás vagy közszellem. Választékos szó.

    Ugye nem haragszol Orsi?

    VálaszTörlés
  9. Most legalább tájékozódtam a tegnapi döntőről, ugyanis nem láttam.

    VálaszTörlés
  10. Megnéztem, ez a másság elfogadásáról szólt. Nekem változatlanul Kállay-Saunders András száma a legjobb.

    VálaszTörlés
  11. Kedves Júlia! Még ezt az egyet feltenném ide ,többet nem .

    http://barokeszter.hu/2014/05/11/a-szakallas-fonixrol/

    De nyugodtan töröld az eddigieket is ha úgy látod jónak.
    Nem akartam " bér-trollnokolni" a megjegyzéseimmel, ezt nyugodt szívvel mondhatom .
    Orsitól többszörösen elnézést fogok kérni a maga helyén.
    Áldást Békességet : Ja...a

    VálaszTörlés
  12. Júlia, egyetértek veled... Bár a dal nem volt rossz, maga a jelenség engem személy szerint taszít, nem tudok, mit kezdeni vele. S igazat kell adjak, annak, aki így nyilatkozott róla:
    Elfogadom, de nem értek egyet azzal, amit tesz és ahogyan teszi...
    Mindenesetre elérte a célját, beszélünk róla... Európa szerte, s azon is túl. :-)

    VálaszTörlés
  13. Nem jó irányba halad a világ, mondom én, nem jó irányba!
    Üdv.
    Piroska

    VálaszTörlés
  14. Kedves Piroska !
    Azt gondolom ,hogy minden generáció azt mondja a saját koráról : nem jó irányba halad a világ.
    Aztán kiderül ,"csak a jövő állandó,a múlt folyamatosan változik".,mert a történetírás mindig manipulált,szerkesztett.

    VálaszTörlés
  15. Legalább annyira "manipulált és szerkesztett" mint ez a szakállas idióta. De nem is ez a lényeg már ahogy elnézem.
    Kedves Jaa...a Te legalább annyira "korlátolt" vagy mint azok akik azon a bizonyos topik leírásban szerepelnek! Mert ahogy elnézem képtelen vagy elviselni hogy másnak lehet más a véleménye mint neked!
    Ezen blogban hallottad előbb egy ember véleményét! - azóta bárki elmondta mit gondol erről a dologról te fújod a magadét és mindenkit konzervatívnak prűdnek( bár ezt nagy kegyesen visszavontad) nevezel aki nem osztja véleményed! Nem veszed észre hogy senki nem veled akar vitázni, hanem csak leírta azt amit gondol!
    Ha meg csak te is a véleményed írod, ami igazából nem baj mert abban is van némi igazság, akkor miért is kéne bárkitől elnézést kérned? Vagy mert úgy érzed sértegetted őt mivel véleményezted olyan dologgal ami nem is értem miért baj. - miért baj az ha valaki néhány dologban konzervatív?! honnan tudod hogy Kyorsy miben és mennyire konzervatív? Miért baj az ha valakinek ez nem tetszik! Miért ha ez az ő erkölcsi és egyéb ítéletének nem felel meg! A mai napon jó néhány ezen témában jártas ismerősömmel beszélgettem. Érdekes szinte senki nem volt jó véleménye erről. (most a dal milyenségéről nem beszélek!) Nos hogy kinek mi volt a véleménye, nincs jelentősége! Én csak azt nehezményezem miért akarsz olyan embereket sérteni, bántani akiknek az élet ezen dolgairól saját meggyőződésük szerint érthető véleményük van! Ellentétben veled én megértem hogy ők másképpen látják ezt a dolgot!
    És csak megjegyzem, Épp a mai napon láttam facebookon történt bejegyzést! Vannak akik azért szavaztak az Osztrák illetőre mert ha ő győz legközelebb Ausztria lesz az otthona a versenynek!
    És álljon itt egy általam ki nem állhatott újságíró(?) kritikus(?) programmenedzser facebookon írt véleménye.


    „Ez a semmiből előrántott kreatúra azt hazudja a színpadon, hogy nem létezik szexus, hogy nincsenek nemek. Félférfi-félnő nincsen. Thomas Neuwirth nagyestélyiben a színpadra lép, hogy valami félmilliárd ember előtt előadjon egy szar popslágert. Azt állítja, hogy Conchita Wurstnak hívják, és popdíva.” – kezdte a kritikát Puzsér.

    A magyar megmondóember igazából azon akadt ki, hogy az énekes nemiségét állították a produkció középpontjába. „A képernyő innenső oldaláról nem látni, vajon tudatában van-e annak, hogy szakállal szegélyezett rúzsos ajkával épp transzneműek tízezreit köpi pofán. Tudja-e, milyen nyomorúságos vásári mutatványt fabrikál egy létező szexuális zavarból, és teszi nevetségessé mindazt, amit a világ kulturáltabb fele szabad identitásválasztásról gondol. A szakállas nő egy gyalázatos provokáció, egy förtelmes vicc, egy mocskos hazugság. Egy gátlástalan producer - ahelyett, hogy túlcsorduló kreativitásától vezetve vászonra festette volna az eszébe ötlő bizarr alakot - fogott egy élő embert, szétszaggatta az identitását, és a helyére baszott egy hitvány és aljas szórakoztató showelemet.” – bukott ki a kritikusból véleménye."

    Én ezzel a magam részéről befejezettnek tekintem ezt a beszélgetést. Csak elmondtam amit gondoltam!

    VálaszTörlés
  16. iris folk Testvérem , elég öreg indián vagy te már ahhoz ,hogy ilyen semmiség földobja a vérnyomásodat.Kicsit nyugtasd magadat ,nagyon sok részletet nem tudsz ezért megfontoltan ítélkezz .Most is mondom, én a prűd jelentését máshogy értelmeztem ,de már javítottam . És persze kérdésként is feltehettem volna,így: nem vagytok ti leánykák kissé konzervatívok? Orsitól többszörösen is bocsánatot kértem és most Júliától is bocsánatot kérek .Azért azon csodálkozom ,hogy Te aki egy szabad liberális világban is élsz, ezt az egész dolgot ilyen tragikusan fogod fel .Különben olvass bele az index fórumon az eurovíziós dalfesztivál topikba, ott főleg tőlem ,de még szerintem tőled is sokkal hozzáértőbb emberek nyilatkoznak sokféle szakterületről ezzel kapcsolatban .Egyáltalán nem akartam sértegetni senkit ,még ha végül is, ez így sült el . Ha megkérdezed őket nagy valószínűséggel azt fogják mondani ,hogy nem sértettem meg őket,legalább is remélem .
    Legyél nyugodt ,tudom nagyon-nagyon és hosszú-hosszú és fárasztó út áll még az emberiség előtt, és nem Tipperaryig vezet.
    Ajánlom tisztelettel ezt a linket : http://youtu.be/-CZ74m28I3E

    VálaszTörlés
  17. Kedves Jaa...a! Testvírem? Honnan tudod hogy milyen öreg indián vagyok? - és ne aggódj nekem a vérnyomásommal és a nyugalmammal semmi gond (Mint láthatod én legalább vállalom a nevem ha véleményt nyilvánítok!) és én legalább annyi részletet nem ismerek mint te ahhoz hogy ítélkezzek és én nem gúnyolódok! Már bocs de én nem bántottalak! Nem én voltam aki mosakodni kezdtem egy hozzászólás után hogy azt te nem bántásnak írtad! Ha nem annak szántad akkor mire a mosakodás? utálom az ilyen nyálas szövegeket! meglátom hogy olyan szólt hozzá akit ismerek és ráadásul sért is a hozzászólásom akkor neki állok és mosakszom! Hogy is van ez? - nem mered felvállalni amit írtál? Amúgy meg nem ismerek valakit akkor körültekintőbben fogalmazok! :-)
    Miért baj az ha valaki egy "kicsit" vagy akár mennyire is konzervatív? ha nem ismerek valakit akkor nem ítélkezem ahogy te tetted egyetlen megnyilatkozás alapján!! Bűn lenne az ha valaki konzervatív? Hát had legyen az ha már az ő erkölcsi normáiba ez a dolog ilyetén nem fér bele! Szíve joga!
    Miért baj az ha valakinek az a véleménye hogy nem jó irányba halad ez a világ?Pláne ha még igaza is van! Te ugyan honnan tudod hogy jó irányba halad?? És tudod kicsit groteszk ezt épp a te szádból hallani aki nap mint nap küzdesz a jóért és hányszor megállsz és szét tárod a karod...! (már ha az vagy akire már gondolok)
    Honnan tudod hogy én milyen világban élek? Honnan veszed hogy én tragikusan fogtam fel ezt a dolgot?
    Itt csak vélemények hangzottak el egy dalról és az előadójáról! Te voltál az aki személyeskedni kezdtél! Én leírtam hogy mi az én véleményem és hozzá csatoltam egy-két kirívó írást!
    Hivatkozol egy topikra amelyben előbb csak "korlátoltakról beszélsz aztán váltasz hogy azok mennyire értenek hozzá! Biztos így van! De azt is tudjuk hogy nagyon sokan vannak akik csak írnak mert szeretik látni hogy ők is hozzá szóltak! :-D Nem igazán érdekel mit írnak. Mint látod annyira nem vettem a fáradtságot hogy olvassam őket! Viszont független ezektől meg van a véleményem az egész dalfesztiválról és persze erről az osztrák előadóról. A dal maga elfogadható. Az amit mutatni akart ezzel az szerintem nem csak az övé volt és így mivel érezhető volt a mesterkéltség - nem tetszett
    Na erről ennyit! :-)
    Amúgy ne aggódj nyugodt vagyok a hosszú úttal kapcsolatosan ami engem szerencsére nem fáraszt egyenlőre! :-P
    Bocs Júlia! :-)
    Remélem befejezte Testvírem ezt a személyeskedésbe menő gúnyolódását. Bár a stilusából már rá jöttem közben hogy kiről lehet szó! Azt hiszem nem tévedtem! :-) Csak már megszoktam hogy soha nem meri a nevét felvállalni. Persze a "gúnyolódás" az jól áll neki!

    VálaszTörlés
  18. Kedves irisch folk Testvérem ,összekevertelek valakivel bocsánat .És különösen attól az embertől kérek bocsánatot akivel összekevertelek,ő tényleg egy tiszteletreméltó öreg indián. Most látom csak ,hogy ki vagy. De ugye te mindig vállalod a nevedet és a tetteidet? Egyszerűbb lett volna ha kiírod a jelenleg használt nevedet, amivel többek között ide is bejelentkeztél .Nyugodt legyél, többen jól tudják ki vagyok ,és azt is ,hogy te ki vagy.
    Persze Te mindenkit nyugodtan leidiótázhatsz mert vállalod a nevedet (többnyire) . Ha tudom ,hogy te vagy az irich folk ,nem válaszoltam volna, mert egyszerűen nem szabad ilyen vagdalkozásokra válaszolni .

    VálaszTörlés
  19. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  20. Nos mivel látom még el is ferdíted a valóságot és nem tudsz őszinte lenni, így nincs miről beszélni pláne más blogján. De neked ezt is hiába jegyeztem meg, mint látható nem bírtad ki. De sebaj nem csalódtam benned. Veled ellentétben amit valójában írtam, azt nem teszem ki ide. De kiteszem a sajátomra - csak hogy tudd!
    Nyugodt lehetsz, ha én is tudom hogy te írsz itt akkor eszembe sem jut hozzászólni!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések