Lezárni

s becsukni az ajtót jelentheti azt is, hogy elindulok, s ami az ajtó mögött volt, otthagyom. Keresek valami újat, valami mást, valamit, amitől várok: jobbat, minőségit, békességesebbet.
De elmenni úgy, hogy az ajtó mögül semmit ne vigyek magammal, lehetetlen. Ebben az életben legalábbis. Levetkőzhetek rutinokat, ruhákat, s még embereket is, felejthetek, ha nagyon akarom, de mindennek, ami enyém volt az ajtón belül, nyoma lesz rajtam, valamelyik rejtett szemráncomban, ott, ahol megülhet a könnycsepp is, amit senki sem lát.
Nyomokban, mint a mogyoró a csokiban- nyomokban ott maradnak dolgok.
S ha már nem erről az életről beszélünk, s nem tudjuk, mi marad velünk, akkor a lényeg, hogy az én nyomaim másokban maradnak ott.

 Ideig-óráig.

Bezárnak blogok, elmúlnak blogolók életei.

S blogokon túl ott van az élet- ahol le kell zárni dolgokat, örömmel, de legtöbbször bánatosan, tovább kell menni tudva, mit jó magunkkal vinni onnan, az ajtó mögül - ahol lehetett jó is, és mégis ....

S ami még fontosabb: vannak dolgok, amiket nem szabad lezárni, hanem könnyedén vagy ha kell megküzdve fenn kell tartani :)

Gingko biloba a kastélykertben
Lezárni jelentheti azt is, hogy az ajtó ugyan bezárul, és én bent maradok- kívül pedig mindaz, amire nincs szükségem.

Ma gyászolhatunk.

Megjegyzések

  1. Köszönöm. Csillagos

    VálaszTörlés
  2. mostanában mindenki bezár. s aki marad, arról senki sem tudja, milyen nehéz maradnia, s mennyire csak egy lépésnyire van attól, hogy otthagyjon ő maga is mindent. minek vállalni az egészet, a sérülékenység kockázatát, kit érdekel egyáltalán. borzasztó, hogy bárki megy el, megszokjuk. egyrészt, mert nincs mit tenni, másrészt, mert nincs mit tenni. nehéz így megőrizni azt, ami méltó a megőrzésre, mindennapi feladat és harc, és persze az élet értelme. nagyon szép írás, Júlia, köszönöm szépen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen- minden percem gondolata a hiábavalóság...
      És mégis.
      Köszönöm!

      Törlés
  3. Beleláttál a gondolataimba! Olyan szépen leírtad. Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. S ennél nagyobb biztatás kell-e az embernek....

      Törlés
  4. http://prodanmarta.blogspot.de/2014/10/parbeszed-reszlet.html

    VálaszTörlés
  5. .. és azt is, hogy az ajtó belül maradnak azok, akik szeretnek és akiket viszont szeretek.
    Nagy ölelés ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Együtt maradni, megmaradni valaki mellett, egyáltalán engedni, hogy maradjon valaki- további nagy dolgok... Köszönöm.

      Törlés
  6. Nagyon szep iras Julia, mint mindig!:)

    Es meg hanyfele bezarason elotti es tuli elet van.Talan a zaras utani tullepes is egyfele fenntartasos kuzdelem, ha belegondolok, mindenki maskent, mashogy el meg dolgokat, embereket, es mashogy tart fenn, vagy marad lenn.

    puszillak:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Minden relatív.
      De én nem tudok nálad írni....:(

      Törlés
    2. Kedves Julia:)

      Tegnap elfelejtettem valaszolni.Illett volna szolnom, kiirni a blogban, en vettem le a hozzaszolasi lehetoseget , ugynevezett onvedelem:)En keptelen vagyok hozzaszolast valasz nelkul hagyni, ez az utobbi idoben valahogy kifarasztott(sokszor neztem irt e valaki, es ne logjon a levegoben), igy oldottam meg.Lattam nehany blogban , megtetszett.Nem biztos, hogy masnak szimpatikus, Toled is elnezest kerek erte, de nekem most igy jo.

      puszillak!:)

      Törlés
  7. Nagyon igaz, mély gondolatok. Olyan szépen leírtad! Köszönöm. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagy bajom, hogy mélyre megyek, hosszasan.

      Törlés
  8. Mindenkinek magánügye az, hogy zár-e vagy sem, de vannak, akiknek a jelenléte hiányozna nagyon.:-)
    Vannak, akik maradtak volna szívesen, de ott "fönt" az életről - halálról másképp döntöttek...
    Erre gondolva átfut rajtam, hogy ez az igazi nagy probléma!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahogyan az elkezdés, fenntartás, úgy a zárás is magán. Természetesen.
      A legtöbb.
      Minden attól függ, hogy életünk irányítását hogyan fogadjuk el.

      Törlés
    2. Csak azt akartam jelezni, hogy elfogadó vagyok.Mindenki alaposan átgondolja itt a döntéseit, nem avatkozhatunk bele, csak sajnálhatjuk, ha hozzánk közelálló esetleg bezár. Nekem is megfordult már a fejemben, én sem vagyok kivétel, de egyelőre vagyok.

      Törlés
    3. Tudom, tudom, hogy elfogadsz- én is, megértek, elfogadok.
      És a blogokon túl oly sok minden van...

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések