Nekünk így jó,

hogy a karácsonyt a templomban ünnepeljük.
Ebben különbözünk sok-sok végigolvasott ünneptől.
És óvom azt a kis reménységlángot, ami azt a tudatot melengeti bennem, hogy ebben hasonlítunk is sok másikhoz , amire esetleg még nem találtam rá.

Lenne, mit mesélni.



Megjegyzések

  1. Szégyen vagy sem, évekkel ezelőtt volt vagy két év, amikor nem voltam karácsonykor templomban. És úgy éreztem magam, mint a tört szárnyú madár. Hiába mondogattam: karácsony van, nem éreztem. Pedig emlékszem, még hó is volt, tehát: nem a hótól lesz karácsony. Aztán néhány éve bevezettük, hogy otthon, édesanyáméknál megyünk templomba, kicsi a gyülekezet, családias a hangulat, ott otthon érzem magam a templomban (is). A lányok verset tanulnak, el is mondják, és a többi gyerekkel együtt énekelnek. Kell is egy kicsi "erősítés" oda, ahol a gyerekek nagyrésze most már vegyes házasságból származik, és magyar szót szinte csak a templomban vagy a nagyszüleiktől hallanak. Szóval igen, ti másképp ünnepeltek, hiszen az ünnep minden napján Isten házában vagytok, de számunkra is csak akkor igazi a karácsony, ha legalább részben úgy ünnepelünk, mint ti. Szeretettel gondolunk rátok, és kívánunk sok-sok áldást, egészséget, örömöt az új évre nektek! :)

    VálaszTörlés
  2. Nekünk is fontos volt - egyértelműen hozzátartozó az Ünnephez - a templom. Előtte is, a készülődés, a fadiszítés ott, a lélek díszítése is ezzel együtt.... kellett az áhitat - láttam a gyerekemen is:).
    A közelmúltban alulmaradtam egy "vitában", ami többek között erről is szólt, és nagyon úgy tűnt, hogy szinte magamra maradtam az (ósdi, konzervatív, hagyományos) gondolkodásommal, nézeteimmel, elveimmel és értékrendemmel.... rosszul esett, merre tart a világ.....:(
    Kívánok Nektek pontosan ezért ilyen "hagyományos" szerintem gyönyörűséges értékrenddel gazdag Új Esztendőt. :)

    VálaszTörlés
  3. Szívesen olvasnánk a mesét, a fotók alapján is. Boldog új esztendőt kívánok nektek.

    VálaszTörlés
  4. Boldog Új Évet kívánok nektek kedves Júlia! :-)

    VálaszTörlés
  5. Mi is templomban ünnepeltünk. Karácsonyt is, Szilvesztert és Új Évet is. Mert tényleg így jó :)
    Áldott, békés, boldog új esztendőt, Isten áldását kívánom Neked és családodnak szeretettel: Palkó

    VálaszTörlés
  6. Kedves Edith, Krikszi, Holdgyöngy, Aloha és Palkó- talán nem is tudjátok, milyen sokat jelent a pozitív megerősítés. Köszönöm, hogy megosztottátok velem ...nagyjából ugyanazt :)
    Mindig mondjuk el !

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések