Hogy ne másról írjak

Az ünnep kapcsán jut eszembe a néni, aki Hajdúszoboszlón a pénztárnál a gép fölé hajolva kérte nevünket, aztán az irányítószámot, majd amikor mondtuk: Ro, felpillantott a szemüveg felett, és rákérdezett, hogyan? Románia, mosolyogtunk, akkor felemelte fejét is, és megállapította, ahhoz képest milyen szépen beszélünk magyarul .Ez legalább annyira rossz volt, mint amikor itthon kérik, beszéljük már itt vagy ott az állam nyelvét, és csak kissé kompenzálta a karkötőket ragasztgató fiatalember helyesbítő mondata, hogy : Nyilván, hiszen magyarok.

Legyen szép az ünnep s testvér magyar  a magyarral.

Kicsi magyar lány (2013). Ma csak úgy tudott lefeküdni, ha kezébe adtam a kokárdát, biztos legyen, hogy holnapra elő van készítve

Megjegyzések

  1. Csuda szép az a "kicsi magyar lány" :-) És nem a pénztáros néni védelmébe - de vannak emberek akiknek fogalmuk nincs (sajnos!) milyen pár száz kilométerrel arrébb a határon túl magyarnak lenni és őrizni a magyarságukat. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Nyilván, hogy is tudhatnám én, hogy milyen magyarnak lenni akárhol máshol, mint itt. Nekem ez a természetes.
      Sőt, úgy is érzem, valóban szépen beszéljük a nyelvet.
      Vagy nem is tudom, talán az írásokból valami más tükröződik?
      A megjegyzés akár elismerésként is hathatott volna.
      Valami más volt benne. Nekem úgy is jó, ha egyszerűen tudatlanságnak nevezzük.

      Kifele jövet elmondtam volna neki- mert akkor hirtelen szó nélkül maradtam-, hogy szívesen látjuk, jöjjön, nézzem szét felénk...ő azonban addig végzett a műszakkal, s az utolsóknak kivonuló szegény rokonokat nem várta már meg :)

      Törlés
  2. Ó, hányszor hallottam már ezt én is! Ahhoz képest, hogy "csehek" vagyunk, nagyon jól beszélek magyarul. Aztán ha egy kicsit északabbra megyek, ott meg azt magyarázom, hogy létezik, hogy magyar vagyok és így beszélek szlovákul.

    VálaszTörlés
  3. Júlia! :-) Távol álljon tőlem hogy a pénztáros nénit megbántsam, de lehet fogalma nincs hogy is van ez. Aki nem "jár felétek" vagy nem foglalkozik e témával, annak fogalma nincs arról amiről mi beszélgetünk. Én azt is feltételezem ő legalább annyira meglepődött a szép tiszta magyar beszédtől, amikor megtudta honnan jöttetek. Neki lehet meglepetés - Neked ez a természetes. :-) Látod, lehet az lett volna a legjobb ha beszélsz vele. :-) Tisztázódtak volna a vélemények és az ismeretek. Szerencsésnek érzem magam és a gyerekeimet mert jó néhány erdélyi család él a faluban. Akikkel, gyerek felnőtt, baráti a kapcsolat. Sőt, a fiúk együtt járnak haza "szegény" rokoni látogatással egybe kötött nyaralásra, kirándulásokra, túrákra. Jó látni ezt a kapcsolatot és úgy érzem ezekből építkeznek a mai fiatalok. Csak látni kellene a gyerekeimet amikor feltöltődve hazajönnek. :-)

    VálaszTörlés
  4. A szép beszéd mit sem ér, ha üres. De amit itt olvashatunk, annak nem csak íze, zamata van, hanem kemény, időálló magva is. Néha bele is csorbul egy-egy lélek-fogam, de így kell ennek lennie, hát legyen is így tovább!
    Nem az ilyen pénztáros-nénikről mondta-e Jézus: "szegények mindig lesznek köztetek"?

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű a kicsilány és még szebb a kokárdát szorító kezecskéje!!!!♥
    Én mindig kiakadok és kijavítom,amikor az erdélyi magyarokra azt mondják,hogy románok.:( Nem,nem ,ők magyarok. Csak az a fránya határ....

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések