Korlátozva

Erről sok minden eszembe jutott. De az idő is szorít, akárcsak ismereteim véges volta, ezért csak egy aspektus.

Ahogy a szöveg terjedelme, a karakterek száma is szabott, éppen úgy egyre inkább nyilvánvaló az, mennyire ügyesen kell zsonglőrködni akkor, amikor egy- egy téma feldolgozásra kerül, hogy  a gyerekekkel ismertessük meg azt. Amíg "csak" szakirodalom volt, értem ezalatt a könyveket, egyetemi jegyzeteket, mindez kiegészülve tapasztalt kollégák kincseivel- még csak-csak ment a dolog. Amióta van a kereső, s belőle árad a mennyiség, azóta a könnyebbségbe férkőzött a feladat, hogy szelektálj, szelektálj, szelektálj, keresd a minőséget, a lényeget. Mégse legyen olyan egyszerű.

Most a formákról lesz szó. Írtam egy - viszonylag átfogó- tervet.
Magam is kíváncsi vagyok, mennyire sikerült kedvükre, értelmükre valót találnom.
Ahogy arra is, hogy utólag hogyan jönnek szembe velem az esetlegesen jobb ötletek :)

Amúgy meg továbbra is azt gondolom, mégiscsak jó nekünk az óvodában- ha munkás is a dolog, de magunk választhatunk témákat, tartalmakat, eszközöket.
Szabadság némi korlátozással :)

Szemelvények:

Tavasztündér márciusi időjárás-figyelő háza

Külön bejáratú tündér mindenkinek

Megtapasztalni- a legjobb tanulás. Itt éppen olvad

Az igazi fejtörő- hogyan és mit kézimunkázzunk...





Megjegyzések

  1. Egyetértek: jó nekünk az óvodában!
    Tavasztündér házáról jutott eszembe Télapó szakálla... vajon milyen lett végül? :)

    VálaszTörlés
  2. Én mint egy oviba járó kislány és három nagyobbacska iskolába járó gyermek anyukája is kijelenthetem, én is örülök még az ovisomnak...:-) Ölellek!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Anikó- valóban a legjobb az ovisok között :) . Azért persze érdekes és megtisztelő feladat a nagyok útját egyengetni- szerettem tanítani, aztán meg kellett tanulnom játszani.

      Törlés
  3. Valoban nagyon jo ott nektek. Mert a gyerekek meg kivancsiak, erdeklodok, minden ujnak orvendok, es talan nem is veszik eszre, hogy te magad a "korlatozott" kepessegeidbol adsz, nekik az a minden, neha tobb is, mint amit otthon kapnak. :)
    Koszonom a feleletet!

    VálaszTörlés
  4. Én el sem tudnám képzelni magam máshol,mint az óvoda....az az én világom.....onnan,a gyermekekből töltekezem-persze a sajátom után :) -bár lassan szoktatnom kell magam ehhez a gondolathoz is.....ősztől ugyanis nem lehetek óvónéni!!!Pedig most úgy érzem,hogy ovi nélkül nem lehet.....egy darab fog belőlem kiveszni.... :(( de Állambácsi nem csak a munkánkat,a mgélhetésünket,hanem az álmainkat is elveszi...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miért kell lemondani? Nincsenek helyek? Felénk is kevés, de azért az óvónők nagy része évről-évre munkához jut. Nem szabad feladni!

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések