Népszerűtlen

- mennyi -amúgy jó- ember és mindig vasárnap oly elfoglalt . Valami teljesen mással, mint amivel...

- kinek az, hogy a másik magára ismer , kinek, hogy nem sajátjával foglalkozik, szóval kinek mi fáj

- egyáltalán nem természetes sok minden. Legalábbis azon dolgok közül, melyek a mi életünknek szerves részét képezik .

- a  részletek, mik fednek, sejtetnek, mint farkas a kisujját, annyit beengednek. Csakhogy ő aztán bement egészen. A részletek mögött azonban nem látható a teljesség. A teljesség magával hozza annak a lehetőségét is, hogy az aztán bizony nem olyan, amilyen...

- aztán ott van a politika is, miről hiába írnék, ez az erdélyi mindent visz, de senki sem érti

- s a funkciók, mitől kivetkőzik ember bőréből

- az előítéletek, a megbélyegzések, az alá és fölé - fölösleges-rendelések...

- a pénz

- a státusz, a megbecsült szakmák. Eddig sosem éreztem ennyire, hogy óvónőnek lenni az csak olyan jelentéktelen dolog, nem fogható a.....

És mindezek ellenére amikor mi azért megyünk, mert nekünk ez a természetes, hogy nem lázadunk az istentisztelet ellen, amikor vasárnap nem kényszerít semmi munka, s beengedjük a csendet, amikor mégis megáll az ifjú pár és sok év után elmondja a házassági esküt, amikor bejön  11O cserkész és felcsendül az induló, s még mindig tudom annak dallamát s szövegét is így közösben, amikor tökéletlen s korántsem korszerű-hiper-szuper teljességbe rendeződnek jelentéktelen életünk dolgai ,sikerül kipréselni azt a kicsi, de elegendő szép-érzést , ami valamikor vitt, s nem hagyott törődni a világ azon részével, ami nem természetes, ami nem miénk, ami idegen.

Nem vagyok szomorú, dehát szépségről oly sokan írnak, kitartóan, meggyőzően, hogy néha muszáj a  másik sorba állnom :)))

 Részlettől haladva




Megjegyzések

  1. A részletek mindig "fednek," sejtetnek mit az emberfia sejthet. És közben van aki mindezt olyan "szeretettel, kitartással" csinálja hogy... Ahogy te is írod! Én sokszor elszomorodom amikor látom hogy hogyan "festik" magukat emberek. Én jobban szeretem a "másik" oldalt is olvasni. Pláne hogy ismerem, értem és egyetértek a gondolataiddal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahhoz képest, hogy mire számítottam , nagyon jól esik ez a reakció. Öröm, hogy van, aki hasonlóan gondolkodik :)

      Törlés
  2. Az élet nem csak csupa jó, és nem csak csupa rossz. Nem csak fekete-fehér. Nem mond igazat, aki csak ezt vagy csak azt "szajkózza". De a fehér sem látszana a fekete nélkül, és fordítva.
    Mindenből tanulunk. Építünk. Mégha rombolunk is, akkor is. Utána.
    (Egyet nem értek - ki és miért és hol (és kell...? szoktak?) lázadnak az Istentisztelet ellen...? )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éppen azokban a napokban olvastam egy blogbejegyzést, ami arról szólt, hogy hiába megy az ember a templomba, ott nem találja meg az Istent, sok minden fel lett sorolva. Az is lehet, hogy vannak emberek, kiknek életében át kell menni az effajta tagadások korán, az is lehet, hogy van, aki mindvégig így is marad...Mi egy más kategóriába tartozunk, én azt gondolom, hogy ha bemész, akkor már fölösleges azzal foglalkozni, hogy mások hogyan viselkednek, vagy éppen hol ülsz ...meg hasonló emberi körülmények. saját lelkiállapotomtól függ, mit kapok.
      Én minden esetre megtanultam az első sorban is jól figyelni :)

      Törlés
  3. Olyan szépen tudsz írni mindenről!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések