Olvassunk,

mondom,
 de én csak akkor tudok, amikor odaáll az eszem, 
s mostanában olyan sokszor nem,
mert a mindennapok regénybe, komédiába, lírába...illő történései annyira lekötik a nem túl szerteágazó figyelmemet, hogy a Föld, föld most pihen, s könnyebb olvasmányok is várnak rám.
Nem adom fel.
Egyszer majd megint odaáll az eszem.
S a lényeg most sem ez, hanem hogy mindezek közepette, egyáltalán nem véletlenül találtam magam szemben ezzel:

JELEN-KÉP
Színpadunk szűkül.
Párbeszéd nincs, csak lárma:
tömegmonológ.
(Fodor Ákos)

Erre most oda tudtam figyelni, terjedelmére és mondanivalójának aktualitására való tekintettel.

Nosza, olvassunk!
Amikor odaáll az eszünk.


Ma azt mondta nekem valaki, hogy mennyire megkönnyebbült, amikor megismert és látta, milyen egyszerűen öltözködöm, s akkor mostantól nem kell a templomba kiöltözni, s mindig újat mutatni- nem is értem, ugyan addig miért kellett volna....- , s különben is , teljesen mást üzent, nevezetesen, hogy elváráson alul öltözködöm, s ennek most azok örülnek, akik ugye már megmondták, fesd ki magad, növessz körmöt, szemöldök, miegymás... S most, hogy -13 vagyok, s már nem is igen van, miben válogatnom- mármint, hogy ruha, de sebaj, azt is megmondták, visszahízom, pedig én még azért sem- nem marad más hátra, minthogy stílszerűen egy könyvtáras képet hozzak,  a Teleki Téka bejáratát, ha már olvasásról van szó. 

Szombat, múzeumok éjszakája, műhely a Téka udvarán. El fogom mesélni, csakakzértis, mert kevesen voltak.

Megjegyzések

  1. No hát én itt tartok az odaérésben. Röpke 20 nappal elmaradva magam, s a világ mögött.
    A versekkel vigyázni kell. A röviddel kivált, mert bemászik az ember fejébe, ott dolgozik, gondolkodtat. Egy olyan világban, ahol agyhalott, vagy minimum konzum-idióta tömegek monologizálnak, a gondolkodás nem divat. Az egyszerű ruha sem divat, pedig bőven lehetne. A gondolatainkat miért nem tudjuk ilyen egyszerű szó-ruhákba öltöztetni?
    Intézem inkább, hogy a saját kertemben kapálhassak. Mert kapálni, gyomot irtani mindig kell.
    Akár odaáll az eszünk, akár nem.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések